نظارت بر عملکرد سازمام نظام مهندسی ضعیف است/ عدم آگاهی برخی مهندسان از مقرارات ملی ساختمان

نظارت بر عملکرد سازمام نظام مهندسی ضعیف است/ عدم آگاهی برخی مهندسان از مقرارات ملی ساختمان

http://www.bananews.ir/نیکخو با تاکید بر ضعف نظارت در عملکرد سازمان نظام مهندسی افزود: اشکال در عملکرد سازمان مهندسی باعث شده نظارت عالیه بر ساخت و سازها دشوار شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمجید نیکخو رئیس اداره سازمان نظام مهندسی اداره کل راه و شهر‌سازی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی اشکالات عالیه در ساخت سازها و ساختار نظام مهندسی دراستان‌ها افزود: کنترل،‌صلاحیت،‌نوع ساخت و ساز و فعالیت برخی مهندسان در سازمان نظام مهندسی به درستی رعایت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از تخلفاتی که انجام می‌شود به دلیل عدم آگاهی مهندسان از فرایند کار است و برخی مهندسان با اینکه بسیاری از مقررات ملی ساختمان اطلاعی ندارند.

نیکخو اظهار داشت: در سازمان نظام مهندسی عملکرد کنترل دقیق مهندسان ازاهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس اداره سازمان نظام مهندسی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه عدم استحکام بخشیدن به ساخت و سازها باعث می‌شود ساختمان در برخورد با زلزله دچار تخریب شود تصریح کرد: این مشکلات نیازمند سرمایه‌ گذاری و صرف هزینه و اعتبار از سوی دولت خواهد بود.

وی با اشاره به مبحث دوم قانون مقررات ملی ساختمان اظهار داشت: بعد از اتمام قرار داد کاری مهندسان باید فعالیت‌های قبلی توسط سازمان نظام مهندسی رصد شود و یا توسط خود مهندس تاثیر و یا ثبت شود و به مهندس بعدی واگذار شود و یا توسط همان مهندس نظارت‌ها ادامه یابد که این عوامل روند کار را دشوار خواهد کرد.

نیکخو در ادامه تصریح کرد: متاسفانه سازمان نظام مهندسی این کار را انجام نمی‌دهد و شهرداری‌ها پروانه ۵ ساله در ساخت و سازها صادر می‌کنند و نظارت ۲ ساله مهندس با این مدت زمان مطابقت ندارد و بعد از آن بلاتکلیفی اتفاق می‌افتد.

رئیس اداره سازمان نظام مهندسی اداره کل داه شهرسازی خاطر‌نشان کرد: نظارت مهندسان با یکدیگر هماهنگ نیست و در بسیاری از ساخت و سازها بعد از ۱ الی ۲ سال که اعتبار قرار داد نظارت مهندسی به اتمام رسیده،‌خدمات زیر ساختی آن ارائه می‌شود که این گونه موارد باید در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی اصلاح و بررسی شود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات