عدم آشنایی برخی از پیمانکاران با روش‌های نوین در ساخت و ساز

عدم آشنایی برخی از پیمانکاران با روش‌های نوین در ساخت و ساز

http://www.bananews.ir/نیکخو با تاکید بر ضرورت به کارگیری روش‌های نوین در صنعت ساختمان افزود: برخی از پیمانکاران، انبوه سازان و حتی مهندسان با روش‌های نوین در ساخت و ساز آشنا نیستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمجید نیکخو رئیس سازمان نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری  افزود: به کارگیری روش‌های نوین در ساخت و ساز نیازمند آموزش شناسایی و سرمایه‌گذاری لازم خواهد بود.

وی تصریح کرد: در راستای کاهش میزان هدر رفت انرژی در صنعت ساختمان استفاده از روش‌های نوین و استفاده از دیوارهای دو جداره کمتر مورد توجه واقع می‌شود.

نیکخو خاطرنشان کرد: استفاده از دیوارهای دوجداره و بسیاری از روش‌های نوین در مراحل اولیه کار شاید هزینه‌بر باشد اما در بلند مدت به نفع سازندگان مسکن و مصرف کنندگان است و هزینه‌های ابتدایی کار را جبران خواهد کرد.

*عملکرد سازمان نظام مهندسی ضعیف است

وی تاکید کرد: ضعف درعملکرد سازمان نظم مهندسی مشکل آفرین است و سازمان نظام مهندسی باید در زمینه آموزش و نظارت بر عملکرد مهندسان دقت کند و به طور جدی به آن عمل کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان یادآور شد: اشخاص واجد صلاحیت باید در سازمان نظام مهندسی مشغول به کار شوند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات