وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن باید به سازندگان تعلق گیرد

وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن باید به سازندگان تعلق گیرد

http://www.bananews.ir/پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی اگر به سازندگان تعلق گیرد و قابل تقسیط به خریداران باشد می‌تواند کمکی به خانه‌دار شدن مردم کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irجمشید برزگر رییس کانون انبوه‌سازان کشور درباره پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی اظهار کرد:‌اگر این میزان به سازندگان داده شود و قابل تقسیط به خریداران باشد کمکی به خانه‌دار شدن مردم خواهد بود.

وی افزود: ما درخواست کرده‌ایم که ۸۰ درصد قیمت تمام شده یک واحد مسکونی به اقشار میانی جامعه داده شود.

برزگر با بیان این‌که وام ۸۰ میلیون تومانی خانه با میانگین قیمت واحدهای مسکونی در شهرهای بزرگ مبلغ چندانی نیست، تصریح کرد:‌ این مبلغ کمک چندانی به وضعیت بازار مسکن نخواهد کرد.

رییس کانون انبوه‌سازان کشور با اشاره به این‌که بخش مسکن موتور محرکه اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهد گفت: اگر از مشکلات این بخش کاسته شود می‌توان گفت موتور اقتصاد کشور روشن شده است.

وی در ادامه درباره تورم‌زا بودن وام ۸۰ میلیون تومانی خانه اظهار کرد: من کاملا با این نظر مخالفم که پرداخت این میزان وام باعث تورم در جامعه می‌شود چرا که به عقیده من برای بخش تولید هر چقدر هم تسهیلات پرداخت شود تورم ایجاد نمی کند.

برزگر تاکید کرد:‌ مساله تورم در جامعه ما ناشی از سوء مدیریت در بخش های مختلف کشور است.

رییس کانون انبوه‌سازان کشور با اشاره به این‌که امروز در جامعه ما یکی از نیازهای اصلی اقشار میانی مسکن است، گفت: با مطالعه طرح جامع مسکن می‌توان به مشکلات این بخش کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر محترم راه و شهرسازی اصرار دارند که مبلغ ۸۰ میلیون تومان پرداخت شود و امیدواریم بدین ترتیب دولت تدبیر و امید با این طرح و همچنین طرح جامع مسکن بتواند از مشکلات بازار مسکن بکاهد.

 

ایسنا

    نظرات