تسهیلات مسکن منطقه‌ای شود

تسهیلات مسکن منطقه‌ای شود

http://www.bananews.ir/یک عضو کمیسیون صنایع گفت: جذب توان مالی بخش خصوصی کمک خوبی برای خروج از رکود در بخش مسکن است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irبهروز نعمتی گفت: صندوق پس‌انداز مسکن و فروش اوراق در بازار رهن ثانویه شیوه خوبی برای جذب نقدینگی بخش خصوصی و تزریق این نقدینگی به بخش مسکن است.

نماینده مردم اسدآباد تصریح کرد: با توجه به تجربیات خوب وزیر راه و شهرسازی باید از توان مالی و اجرایی بخش خصوصی در این حوزه استفاده بیشتری شود. حمایت از تولید مسکن و معافیت‌های مالیاتی در کنار اخذ مالیات از خانه‌های خالی کمک خوبی به افزایش عرضه مسکن است.

وی خواستار پرداخت تسهیلات مسکن به صورت منطقه‌ای شد و افزود: پرداخت تسهیلات در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ باید به صورت منطقه‌ای انجام شود البته برای برون‌رفت از شرایط رکودی معافیت‌های مالیاتی در کنار افزایش تسهیلات مسکن شیوه خوبی برای حمایت از اقشار فاقد مسکن است.

این عضو کمیسیون صنایع راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن را موجب افزایش توان مالی خانواده‌ها برای خرید مسکن دانست و افزود: راه‌اندازی این صندوق‌ها ایده خوبی است به شرط آنکه اعتبارات اختصاص یافته به بخش مسکن در کلان شهرها و شهرهای بزرگ رسوب نکند به بیان دیگر سهم استان‌ها و شهرستان‌ها از تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن باید مشخص شود و در چارچوب همین سقف در کلان شهر تهران و شهرهای بزرگ تسهیلات مسکن پرداخت شود.

نعمتی تاکید کرد: اختصاص تسهیلات مسکن نباید به گونه‌ای باشد که بودجه‌ای به شهرهای کوچک و روستاها نرسد.

 

ایسنا

    نظرات