کمک به بازار مسکن با مدیریت صحیح صندوق‌های زمین و ساختمان

کمک به بازار مسکن با مدیریت صحیح صندوق‌های زمین و ساختمان

http://www.bananews.ir/خسروی گفت: صندوق‌های زمین و ساختمان تا زمانیکه با نظرات کارشناسانه و مدیریت درست نباشد به بازار مسکن کمک نمی‌کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،علی رضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس در باره کمک صندوق‌های زمین و ساختمان به ساخت وساز کشور گفت: برای کمک به بازار مسکن طی این مدت برنامه‌ ریزی‌ها و طرح‌های مختلفی ارائه شد که متاسفانه اثر مثبتی برای تعدیل بازار مسکن نداشتند چون سیاست کلی در حوزه مسکن هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

عضو عمران مجلس در ادامه افزود: ابتدا قرار بود صندوق‌هایی که تاسیس شد اقساط مهر به صندوق توسعه مسکن برگردد تا وامی در راستای اهداف مسکن ارائه شود، ولی این برنامه تغییر کرد و به صورت وام‌های مسکن با ارقام مختلف درآمد که هنوز هم در این زمینه تعداد افرادی که در سال باید از این وام بهره‌مند شوند اختلاف نظر وجود دارد.

خسروی در ادامه خاطرنشان کرد: برای خروج مسکن از این وضعیت طرح‌هایی که ارائه می‌شود باید مدیریت شود که در غیر این صورت باعث افزایش تورم مسکن خواهد شد.
تا زمانی که نظارت کارشناسانه صورت نگیرد و مسکن مسیر خودش را پیدا نکند نمی‌توان امیدوار بود که از نوسان خارج شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: این وام‌ها تعداد محدودی از افراد را در بر می‌گیرد علاوه برآن مشخص نشد که این وام در چه مکان‌ها از شهر هزینه می‌شود اگر در بالای شهر باشد قطعا چون قیمت‌ها بالاتر است ممکن است به ضرر آن باشد.

خسروی در پایان گفت: این وام‌ها برای کلان شهر‌ها مناسب ولی برای روستاها و شهر‌های کوچک خیلی زیاد است علاوه بر آن مردم هم توانایی پرداخت اقساط آن را ندارند.

در ادامه محمد علی پورشیرازی کارشناس مسکن دراین رابطه افزود: مسکن یک نیاز همیشگی مردم و یک کالای مصرفی است الان هم با افزایش وام‌های مسکن و ارائه طرح‌های مختلف با توجه به وضعیتی که در حال حاضر ما دارد هیچ کمکی برای خروج از این وضعیت نمی کند.

این کارشناس افزود: این وام‌ها بنابر، اینکه در شهر‌ها یا شهرستان‌ها و یا کلان شهر‌ها باشد فرق می‌کند نباید در اطراف کلان شهر‌ها هزینه شود چون وضعیت را این بدتر می‌کند.

پور شیرازی افزود: برای موفقیت در این عرصه شهر‌های کوچک باید مستقل شوند تا شاهد تحولی در بازار مسکن باشیم.
با هزینه این وام‌ها در کلان شهرهایی مثل تهران باعث جذب جمعیت از روستا‌ها به شهر خواهیم شد که صدمات آن جبران ناپذیر است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات