مهار تورم مهمترین شاخصه مدیریت بازارمسکن

مهار تورم مهمترین شاخصه مدیریت بازارمسکن

http://www.bananews.ir/با توجه به اینکه افزایش وام مسکن در شرایط تورم تاثیری در افزایش قدرت خرید ندارد، مهار تورم از اولویت های اصلی مدیریت در بازار است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،حمیدرضا صیفی رئیس انجمن صنفی پیمانکاران مسکن استان تهران با بیان اینکه افزایش وام مسکن در شرایط تورم در قدرت خرید بی تاثیر است، تصریح کرد: افزایش وام مسکن در شرایطی معتدل است که کشور بتواند تورم را مدیریت و مهار کند تا وام با بهره پایین در آن تاثیرگذار باشد.
وی در راستای کاهش و مدیریت هزینه های ساخت و ساز مسکن، خاطرنشان کرد: در زمینه مدیریت بهتر بخش مسکن بایستی با انجمن های صنفی انبوه سازان و پیمانکارانی که در حوزه ساخت و ساز مسکن فعال هستند، تفاهم نامه ای امضاء شود و وام هم به آنان تعلق بگیرد تا بخش مسکن باکمک مجموعه های مربوطه کنترل شود.

صیفی اظهار داشت: افزایش وام مسکن بدون مهار تورم بی فایده و بی تاثیر است و قیمت مسکن بالا می رود که متاسفانه در حال حاضر قدرت خرید برای مردم وجود ندارد.

روح الله بیگی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: وام مسکن باید در زمینه ساخت و ساز و تولید سرمایه گذاری شود.

وی با بیان اینکه وام مسکن نبایستی در غیر از تولید و ساخت و ساز سرمایه گذاری شود، تاکید کرد: تزریق وام به بخش مسکن با کنترل و نظارت بانکها و دولت صورت بگیرد، چرا که در غیر این صورت باعث ایجاد تورم خواهد شد و کمکی به صاحبخانه شدن مردم نخواهد کرد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات