کاهش آمار پروانه‌های ساختمانی/ بازار مسکن چشم انداز وسیعی ندارد

کاهش آمار پروانه‌های ساختمانی/ بازار مسکن چشم انداز وسیعی ندارد

http://www.bananews.ir/آمار پروانه های ساختمانی کاهش یافته است، بازار مسکن چشم انداز خوبی ندارد ضروری است که بخش مسکن مورد حمایت ویژه واقع شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،حداد علی واهبی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان افزود:‌ هدفمندی یارانه‌ها با توجه به اهداف مطلوبی که به دنبال داشت در افزایش قیمت مصالح ساختمانی و هزینه‌ها تاثیر گذار بود و با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، قیمت مسکن هم افزایش یافت.

واهبی اظهار داشت: در حال حاضر ساخت و ساز مسکن کمتر شده و آینده مسکن تا حدودی نا مشخص است.

مسئول کمیته نظارت در سازمان نظام مهندسی گفت:‌ متاسفانه با عدم وجود استراتژیک راهبری در قیمت مسکن برخی از سازندگان با افزایش جهشی قیمت متضرر می‌شوند و آنان نمی‌دانند قیمت‌ها در آینده چگونه است.

وی با اشاره به برخی از وظایف سازمان مقررات ملی در نظارت و طراحی ساختمان خاطر نشان کرد: بخشی از نظارت‌ها برعهده شهرداری و بخشی از آن بر عهده سازمان فنی و حرفه‌ای و سایر ارگان‌های مربوطه خواهد بود که باید به طور هماهنگ عمل کنند.

واهبی در پایان تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی به تنهایی و بدون همکاری ارگان‌های مربوطه نمی‌تواند بر چالش‌ها و مشکلات ساخت وساز غلبه کند.

عضویت مدیره سازمان نظام مهندسی خوزستان اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در زمینه‌های آموزشی به کارگردان، مالکان و کارکنان پروژه‌های ساختمانی کمک می‌کند تا با اخذ گواهی نامه تائید صلاحیت مشغول به کار شوند.

وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی در زمینه برخورد با متخصصان و به کار گیری مصالح استاندارد و جلوگیری از مصالح بی کیفیت و غیر استاندارد اقداماتی را انجام داده است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات