‌عمر ساختمان‌ها کوتاه شده است

‌عمر ساختمان‌ها کوتاه شده است

http://www.bananews.ir/مدیرکل استاندارد استان مرکزی از پلمب خط تولید سه واحد تولیدکننده بتن در محلات خبر داد و گفت: کاربرد مصالح نامرغوب و غیراستاندارد عمر ساختمان‌ها را در ایران کوتاه کرده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،سید سعید میرنظامی‌ مدنی در راستای نظارت بر واحدهای تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مصالح استاندارد و بر اساس ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، خط تولید سه واحد تولیدکننده بتن به صورت موقت به علت تولید بدون پروانه ملی استاندارد پلمب شد و تا زمان اخذ پروانه حق هیچگونه تولید و عرضه به بازار را نخواهد داشت.

وی افزود: شاخص کیفیت ساختمان‌ها را می‌توان بر حسب نوع سازه و کیفیت مصالح ساختمانی بکار رفته در آنها مورد ارزیابی قرار داد و این مهم‌ترین عامل مقاومت و ایستایی ساختمان‌ها در مقابل عوامل خارجی و تهدیداتی مانند زلزله است.

وی عمر مفید ساختمان‌هایی که این روزها در کشور ساخته می‌شوند را دارای فاصله زیادی تا استانداردهای واقعی دانست و گفت: بدون وجود مصالح ساختمانی باکیفیت، امنیت جانی و آرامش خاطر ساکنان این ساختمان‌ها مورد تهدید قرار دارد.

میرنظامی در این راستا اعلام کرد: خط تولید واحدهای تولیدکننده مصالح ساختمانی در صورت عدم توجه به تذکر و اخطارهای این اداره کل و عدم همکاری جهت اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد پلمب می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات