افزایش وام مسکن روستایی به ۱۵ میلیون تومان

افزایش وام مسکن روستایی به ۱۵ میلیون تومان

http://www.bananews.ir/معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس‌جمهور گفت: وام ازدواج جوانان روستایی برابر با شهری‌هاست و وام ساخت مسکن روستایی نیز از دوازده و نیم میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،ابوالفضل رضوی امروز با اعلام این خبر افزود: روستاهای کشور جمعیتی بالغ بر ۲۱ میلیون نفر را در خود جای داده است که اغلب تولید کننده هستند، اما به‌علت پراکندگی و کم‌پهنایی؛ حامی و حمایت کننده‌ تشکیلاتی ندارند.

به گفته وی خانواده‌های روستایی، برخلاف خانواده های شهری ،نفر تولید نیستند بلکه خانواده تولید هستند حتی فرزند ۴ساله روستایی مشغول به کار است، اما در شهر فرزند بالای ۱۸ سال مشغول به کار است.

معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: زن روستایی به همسر خود کمک می‌کند درحالیکه در شهرها این نکته کمتر دیده می‌شود و متأسفانه روستائیان به ‌لحاظ ضعف توانمندی اقتصادی جز دولت ،حامی و پشتیبانی ندارند.

"رضوی " برنامه ریزی مشارکتهای مردمی را دستور کار فعالیت‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید بیان کرد و افزود: روستاییان می توانند خود شرکتی را در روستا راه‌اندازی کنند و دولت به هر میزان که سرمایه گذاری کنند ۳ برابر آن وام قرض الحسنه اعطا می‌کند.

به گفته وی شرایط این وام بسیار خوب بوده، به‌ گونه ای که دارای تنفس در یک سال اول(بدون پرداخت اقساط)، بهره ۴درصدی، بازپرداخت ۳ تا ۷ ساله و بدون نیاز به ضامن است و فرد درخواست کننده می‌تواند با کارت دریافت یارانه خود این وام را از دولت بگیرد.

معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: اگر هر روستایی امروز اعلام آمادگی کند و شرکت، مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و سرمایه‌اش مشخص و تأییدیه مسئولان استان را به همراه داشته باشد، ظرف مدت ۳ ماه این تسهیلات به آنها اعطا می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات