بیش از ۵۰۰ پروژه مسکن ویژه تهرانسر در آستانه تحویل به متقاضیان

بیش از ۵۰۰ پروژه مسکن ویژه تهرانسر در آستانه تحویل به متقاضیان

http://www.bananews.ir/مراحل ساخت بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی از پروژه مسکن ویژه تهرانسر در آستانه تکمیل است و در آینده نزدیک براساس اولویت‌بندی تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،طبق اعلام مسوولان پروژه مسکن ویژه تهرانسر قرار است ظرف دو ماه آینده بیش از ۵۰۰ واحد از این پروژه براساس اولویت بندی در امتیازات تحویل متقاضیان شود.

کارهای مطالعاتی پیرامون ساخت این پروژه از اوایل سال ۱۳۹۱ کلید خورد تا این که با نهایی شدن ساخت آن ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط همزمان با هفته دفاع مقدس در سال ۱۳۹۱ آغاز و پس از چند ماه ظرفیت مورد نظر برای ثبت نام متقاضیان کامل شد.

اما مراحل ساخت این پروژه آن طور که باید پیش نرفت و در حالی که متقاضیان سه قسط ۲۰ میلیون تومانی خود را نیز پرداخت کرده بودند پروژه در خواب کامل به سر می‌برد و پیمانکاران به تعهدات خود عمل نمی‌کردند. این قضایا باعث شد بارها متقاضیان در تجمع‌های مختلف جلوی سازمان‌های مسوول اعتراض خود را نسبت به روند کند ساخت واحدهای مسکونی این پروژه و همچنین نبستن قرارداد و افزایش چند باره قیمت تمام شده اعلام کنند.

در نهایت این مشکلات باعث شد مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در اوایل سال ۱۳۹۳ ساختمان مجزایی برای پاسخگویی به مشکلات متقاضیان و همچنین نظارت دقیق بر نحوه کار پیمانکاران در نزدیکی محل پروژه ترتیب دهند. سپس مسعود بیژنی، مدیر عامل سابق متروی مشهد به عنوان مجری طرح دعوت به همکاری و هیات عامل نیز جهت بررسی مشکلات و تسریع در روند ساخت و ساز تشکیل شد.

تمامی این راهکارها باعث شد روند ساخت و ساز جان تازه‌ای بگیرد و نزدیک به ۲۰۰۰ تن از نیروهای فعال برای تسریع در ساخت واحدهای مسکونی از جانب پیمانکاران به خدمت گرفته شوند.

در نهایت نزدیک به یک چهارم واحدهای این پروژه در فصل پاییز تحویل متقاضیان خواهد شد و دور نمای کار نیز نشان می‌دهد که تمامی متقاضیان می توانند تا خرداد ماه سال آینده در واحدهای مسکونی با بهره مندی از تمام امکانات رفاهی مستقر شوند.

بی‌شک انتظار متقاضیان این پروژه این است که وقتی در واحدهای مسکونی خود مستقر شدند در یک بیابان پر از بلوک‌های ساختمانی و بدون هیچ امکانات رفاهی از قبیل مسجد، پارک، فروشگاه، مدرسه و ... زندگی خود را آغاز نکنند. موردی که مجری طرح پروژه نیز بر آن صحه می گذارد و تاکید می کند ما درصدد آن هستیم وقتی متقاضیان در خانه‌های خود مستقر شدند از تمامی امکانات جانبی برای یک زندگی راحت برخوردار باشند.

پیمانکاران مربوطه اخیرا به مجری طرح این پروژه اعلام کرده‌اند بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی را کاملا آماده کرده و می توانند آنها را تحویل کارفرما دهند اما مجری طرح به همراه تعدادی از مسوولان از تمام این واحدها بازدید و نواقص و کم و کاستی‌ها را به پیمانکاران گوشزد کردند تا آن‌ها پس از رفع این نواقص واحدها را تحویل متقاضیان دهند چرا که معتقدند متقاضیان پس از این زمان طولانی باید کیفیت ساخت واحدها رضایت کامل داشته باشند تا حقی از آن‌ها ضایع نشود.

 

ایسنا

    نظرات