وام ۸۰ میلیون تومانی آثار تورمی در بازار مسکن نخواهد داشت

وام ۸۰ میلیون تومانی آثار تورمی در بازار مسکن نخواهد داشت

http://www.bananews.ir/زمانی اثر روانی منفی ناشی از اجرای طرح هایی از قبیل پرداخت وام ۸۰ میلیونی به بازار تحمیل می‌شود که زمینه و بستر برای سوداگری در بخش مسکن وجود داشته باشد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،محمود جهانی کارشناس مسکن درباره‌ی پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی اظهار کرد: اجرای این طرح منجر به افزایش تقاضای موثر برای گروه‌ هدف یعنی متوسط درآمد‌ها ، خواهد شد.

وی افزود: این سیاستی است که براساس آن کسانی که توانایی پس‌انداز و سپرده‌گذاری طی زمان‌بندی مشخص دارند، بتوانند مبلغی را از بانک دریافت کنند.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که لازم است این طرح در برنامه‌ی جامع مسکن مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: بدین ترتیب باید تقاضای این خانوارها تفویض شود.

جهانی با اشاره به تاثیر روانی اجرای این طرح در بازار مسکن ادامه داد: اثر واقعی اجرای این قبیل طرح‌ها یعنی این‌که قدرت خرید متقاضیان مسکن تقویت شود و تقاضا در بازار افزایش یابد.

این کارشناس مسکن خاطر نشان کرد: اجرای این موضوع به زمان نیاز دارد، چرا که یک دوره سپرده‌گذاری باید طی شود تا مردم بتوانند وام را دریافت کنند.

وی با بیان این‌که اثر تورمی اجرای این سیاست زیاد نخواهد بود و نمی‌تواند روی التهاب بازار تاثیر‌گذار باشد، افزود: زمانی اثر روانی منفی به بازار تحمیل می‌شود که زمینه و بستر برای سوداگری در بخش مسکن وجود داشته باشد.

جهانی با اشاره به این‌که بازار‌های رقیب مسکن مانند ارز، بورس و سکه در رکود هستند، ادامه داد: بازار ارز و بورس در رکود به سر می‌برند و این بدین معنی است که قابلیت ورود سرمایه‌ها به بازار مسکن وجود دارد.

 

ایسنا

    نظرات