پرداخت وام ۸۰ میلیونی، عامل رونق نسبی در بازار مسکن

پرداخت وام ۸۰ میلیونی، عامل رونق نسبی در بازار مسکن

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن تاکید کرد:‌ با بوجود آمدن آرامش سیاسی و اقتصادی در کشور بازار مسکن هم به تعادل می‌رسد و مردم راحت‌تر می توانند خرید و فروش انجام دهند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)کیوان شادمان - کارشناس مسکن - درباره وضعیت فعلی بازار مسکن اظهار کرد: بازار مسکن وابسته به پارامترهای متفاوتی است که می‌توان گفت وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور در بازار مسکن بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: اگر آرامش سیاسی و اقتصادی در کشور به وجود بیاید بازار مسکن هم به تعادل می‌رسد و مردم آسوده‌تر می‌توانند خرید و فروش انجام دهند.

شادمان با بیان این‌که بازار مسکن یک بازار نرمال نیست که بتوان پیش بینی درست و دقیقی برای آن داشت، تصریح کرد: دولت با سیاست‌هایی که برای مهار تورم در نظر می گیرد و براساس آن‌ها پیش می‌رود قطعا می‌تواند در حوزه مسکن تاثیرگذار باشد.

این کارشناس مسکن خاطرنشان کرد: مردم سرمایه‌هایشان را در بانک‌ها نگه می‌دارند و بدین ترتیب بهره بانکی نیز بالا می‌رود، تمایل به خرید مسکن و تولید پایین می‌آید و نشان دهنده آن است که حوزه مسکن بسیار وابسته به تصمیمات دولتی و وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر وضعیت سیاسی تا حدودی آرام است و فضا پرتنش نیست، افزود: این وضعیت روی بازار هم تاثیرگذار بوده به گونه‌ای که بازار مسکن در حال حاضر دچار رکود نسبی است، اما این وضعیت منفی نیست و نمی‌توان گفت که خرید و فروش انجام نمی‌شود، اما تمایل به خرید کمتر است.

وی درباره پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی خانه گفت: این مبلغ وام با توجه به تغییرات، چشمگیر بودن رقم به ویژه در واحدهایی که متراژ پایین‌تری دارند و در مناطقی از شهر هستند که قیمت خانه ارزان‌تر است تاثیرگذار خواهد بود.

شادمان افزود: اما در مناطقی که قیمت‌ها بالاتر است، قطعا تاثیر کمتری خواهد داشت.

این کارشناس مسکن تاکید کرد:‌ پرداخت این وام قدم خوبی برای به وجود آوردن رونق نسبی در بازار مسکن است.

شادمان در ادامه درباره طرح مالیات بر خانه‌های خالی اظهار کرد: این طرح ایده خوبی است، چرا که خانه‌های خالی مانده‌اند باید به فروش برسد و کسانی که چندین خانه دارند باید برای این واحدها فکری کنند.

این کارشناس مسکن تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود، تا کسانی که سقفی مناسب بالای سر ندارند بتوانند خانه‌دار شوند.

 

ایسنا

    نظرات