۱۴۰۰ میلیارد تومان واحدهای مسکن مهر را تکمیل می‌کند

۱۴۰۰ میلیارد تومان واحدهای مسکن مهر را تکمیل می‌کند

http://www.bananews.ir/واحدی گفت: در استان تهران ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر نیاز است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،فریبرز واحدی با بیان اینکه اغلب واحدهای مسکن مهر در شهرهای استان تهران از جمله پردیس، پرند، هشتگرد، اندیشه، عملیات ساخت و ساز آنها به اتمام رسیده است گفت: این واحدها در حال حاضر در انتظار وصل انشعابات آب و برق و گاز و فاضلاب هستند.

وی در ادامه افزود: طی توافق‌هایی که با دستگاه‌های خدمات رسان صورت گرفته بود این واحدها باید تماما انشعابات آنها وصل می‌شد ولی به دلیل افزایش قیمت این دستگاه های خدمات رسان قادر به تعهدات خود نیستند.

واحدی اظهار داشت: علی رقم همکاری خوبی که این دستگاه‌ها داشته‌اند ولی در حال حاضر مشکلاتی از لحاظ تامین منابع مالی جهت تکمیل خدمات وجود دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه بارها این مشکلات را در شورای مسکن استان‌ها مطرح کرده‌ایم گفت: تکمیل خدمات زیربنای این واحدها نیازمند منابع مالی قابل توجهی است که بودجه دولت کفاف آن را نمی‌دهد.

واحدی در ادامه توضیح داد: در استان تهران ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خدمات زیر بنایی واحدهای مسکن مهری که ۵۰ درصد از آنها تحویل داده شده و مابقی آنها در انتظار این خدمات هستند.

وی در ادامه یادآور شد: درخواست منابع مالی به رقم ۱۸۰۰ میلیارد تومان را به معاون محترم رئیس جمهور ارائه کرده ایم که نیمی از این مبلغ شهریور ماه پرداخت شد و مابقی نیز تا آینده ای نزدیک پرداخت می‌‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خاطر نشان کرد: به دنبال راهکارهایی برای تامین منابع مالی هستیم که در شهرهای جدید که یکی از آنها عبارت از اینکه در شهرهای جدید از طریق فروش عرصه‌های اراضی بخشی از این اعتبارات تامین شود.

وی در پایان افزود: این اقدام تنها در شهرهای جدید امکان پذیر است و سایر بخش‌ها عرصه هایی برای فروش ندارند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات