۴۱ درصد خانوار شهری فاقد مسکن ملکی هستند/ ۲۵ درصد هم مستاجرند

۴۱ درصد خانوار شهری فاقد مسکن ملکی هستند/ ۲۵ درصد هم مستاجرند

http://www.bananews.ir/رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه طرح جامع مسکن خوب است به شرطی که اجرایی شود، گفت: ۴۱ درصد خانوار شهری فاقد مسکن ملکی هستند و ۲۵ درصد مستاجرند، ضمن آنکه ۱۶ درصد نیز فاقد هرگونه مسکن هستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،جمشید برزگر در نشستی خبری در خصوص اینکه سیاست های طرح جامع مسکن را به مصلحت بخش مسکن می دانید، گفت: طرح جامع مسکن از سال ۳۵ در تمامی حوزه ها از مسکن روستایی تا مسکن شهری را بررسی کرده است و ویژگی‌های شهرنشینی و خانه های خالی را مورد توجه قرار داده است بنابراین اگر سیاست های این طرح به اجرا برسد بسیار اقدام خوبی است.

وی افزود: وقتی می گوییم ۴۱ درصد خانوار شهری فاقد مسکن ملکی هستند و ۲۵ درصد مستاجرند ضمن آنکه ۱۶ درصد نیز فاقد مسکن هستند این یعنی باید طرح جامع مسکن بطور کامل اجرا شود تا در ۱۰ سال آینده با مشکلات بزرگتری روبرو نباشیم.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی در زمینه کار کارشناسی خوب عمل کرده است، بیان کرد: در ۱۰ سال آینده ۲ میلیون واحد مسکونی برای کنترل بازار نیاز داریم ضمن آنکه ۶ میلیون زوج در آستانه ازدواج قرار می‌گیرند.

برزگر افزود: تفاهم نامه ای را با شرکت عمران و بهسازی شهری ایران داریم که امیدواریم این تفاهم نامه به اجرا برسد البته اجرای قرارداد به تامین منابع مالی و ابزارهای مالی قانونی نیاز دارد که امیدواریم دولت در این زمینه همکاری کند.

وی در خصوص اجرای پروژه های مسکن مهر، اظهار داشت: انجمن انبوه‌سازان تهران بیش از توان به برخی انبوه‌سازان ساخت مسکن مهر را واگذار کرد که با تورم لجام‌گسیخته ای که سازندگان با آن روبرو شدند نتوانسته اند واحدها را به پایان برسانند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان تصریح کرد: تعدادی از انبوه‌سازان مسکن مهر شهر پردیس با این مشکل مواجه شدند و با توجه به مشکلات به‌وجود آمده از طریق وزارت راه و شهرسازی به‌دنبال حل این مشکل هستیم تا بتوانیم از طریق افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر و حل مشکلات مربوط به خدمات زیربنایی طی امسال و سال آینده پرونده این پروژه‌ها را ببندیم.

برزگر با تاکید بر اینکه از انبوه‌سازان استان تهران می‌خواهیم تا بیش از این ما را زیر سئوال نبرند، گفت: انبوه‌سازان در طرح مسکن مهر توانسته‌اند ۷۵ تا ۸۰ درصد از پروژه‌ها را تحویل دهند، این در حالی است که فقط ۲ تا ۳ درصد از پروژه‌های تعاونی‌های مسکن تحویل شده است.

وی افزود: در دوران وزارت سعیدی‌کیا ساخت مسکن مهر به تعاونی‌ها واگذار شد، از همان ابتدا هم با این برنامه مخالفت کردیم زیرا اعتقادی به فعال کردن حوزه مسکن توسط تعاونی‌ها نداریم بنابراین ساخت و ساز مسکن باید به متخصصان آن واگذار شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به برگزاری همایش سالانه انبوه سازان با محوریت انبوه ساز نیاز بشر امروز، گفت: در این همایش چالش فراروی همکاران انبوه ساز و استفاده بهتر از تکنولوژی نوین صنعت ساختمان را به نقد می گذاریم و به نقد و بررسی عملکرد دولت نهم و دهم می‌پردازیم.

 

مهر

    نظرات