۴۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد / طرح مسکن اجتماعی همچنان در مرحله مطالعه

۴۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد / طرح مسکن اجتماعی همچنان در مرحله مطالعه

http://www.bananews.ir/تابش گفت: تا پایان امسال ۴۰ هزار واحد مسکن مهر توسط بنیاد مسکن به بهره‌بردای می‌رسد و ۳۵ هزار واحد نیز تا نیمه دوم سال ۹۴ به اتمام می‌رسد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر حدود ۳۴۵ هزار واحد مسکن مهر داشته‌ایم گفت: از این تعداد ۲۶۵ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و ۴۰ هزار واحد مسکن مهر نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: ۳۵ هزار مسکن مهر باقیمانده نیز تا نیمه دوم سال ۹۴ درصورت تامین زیرساخت‌ها تکمیل می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: ساخت واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بسیار موفق‌تر از ساخت این واحدها در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر است.

تابش در ادامه تصریح کرد: خیرین مسکن ساز نیز که توسط بنیاد مسکن تشکیل شده است در هر استانی یک کمیته تشکیل دادند که درمجموع ۲۸ هزار واحد مسکن مهر در دست ساخت دارند و از این تعداد ۱۰ هزار واحد از آنها به اتمام رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: تا پایان امسال ۷ هزار واحد مسکن که توسط خیرین مسکن ساز ساخته شده است به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی نیز تا سال آینده تکمیل و تحویل داده می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب در ادامه تصریح کرد: بخشی از تسهیلات خیرین مسکن ساز توسط خود متقاضیان و بخش اعظمی از آنها توسط خود خیرین به اقشار آسیب پذیر ارائه می‌شود.

تابش با اشاره به اینکه بخشی از واحدهای مسکن مهر توسط بنیاد مسکن تولید می‌‌شود، گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم تا پایان سال ۵ هزار واحد از تولیدات خودمان به بهره برداری برسد.

تابش در ادامه به مسکن اجتماعی اشاره کرد و گفت: طرح مسکن اجتماعی در طرح جامع مسکن وارد شده و این طرح در حال حاضر در مرحله مطالعه قرار دارد و از تمامی نظرات کارشناسان در این طرح استفاده می‌شود.

وی در ادامه افزود: اهداف کمی و کیفی این طرح به وزیر راه و شهرسازی ارائه می‌شود و تا کنون بنیاد مسکن هیچ اقدامی در خصوص ساخت این واحدها انجام نداده است.

تابش در ادامه توضیح داد: ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت می‌شود و سالانه ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

بنیاد مسکن در ادامه به بازسازی واحدهای آسیب دیده بر اثر حوادث طبیعی اشاره کرد و گفت: تا کنون ۷۳۴ هزار واحد مسکن روستایی و شهری که به دلیل حوادث طبیعی آسیب دیده‌اند، نوسازی شده‌اند و تنها در دو سال گذشته ۲۷ هزار و ۳۶۳ هزار واحد از نو احداث شده و ۴۱ هزار و ۳۷۴ واحد نیز تعمیرات شده است.

وی در ادامه افزود: سقف تسهیلات برای بازسازی‌های اخیر، ۲۵ میلیون تومان برای واحدهای احداثی، ۱۰ میلیون تومان برای واحدهای تعمیراتی و ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض ارائه می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بازسازی‌ها سعی کرده‌ایم مشارکت مردم را افزایش دهیم گفت: در بازسازی‌ها ما هیچ زیربنایی را محدود نکرده‌ایم و بر اساس نیاز خود متقاضیان زیربناها تعیین می‌شود.

تابش در ادامه به طرح‌های هادی روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفت و طی سال‌های گذشته رشد چشمگیری در بخش اجرا و کیفیت داشته‌اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه افزود: طرح‌های هادی روستای به طور کامل رنگ و بوی روستایی گرفته و در حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات