سخنرانی هادی تهرانی در نشست با معماران برجسته ایران دانشگاه پارس

سخنرانی هادی تهرانی در نشست با معماران برجسته ایران دانشگاه پارس

http://www.bananews.ir/نخستین جلسه از سلسله سخنرانی های علمی دانشگاه پارس تحت عنوان "با معماران برجسته ایران"، با حضور معمار صاحب نام و برجسته ایرانی، هادی تهرانی در محل دانشگاه پارس برگزار گردید. این مراسم با حضور پروفسور محمود گلابچی، ریاست دانشگاه پارس، هیئت همراه هادی تهرانی (مدیران طراحی بخش های مختلف دفتر آلمان)، مدیرعامل و معاون فنی و اجرایی شرکت کهن دژ میلاد، و اساتید و دانشجویان دانشگاه پارس از ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۱۰ مهر ماه ۱۳۹۳ با سخنان پروفسور محمود گلابچی آغاز شد و سپس با معرفی آثار توسط هادی تهرانی ادامه یافت که مورد توجه بسیار شرکت کنندگان قرار گرفت. این جلسه در انتها با طرح پرسش هایی از سوی اساتید و دانشجویان و تقدیر از آثار برجسته هادی تهرانی در زمینه معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی به پایان رسید.
به گزارش بنانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پارس، هادی تهرانی در سال ۱۳۳۴ درتهران متولد شد. وی در سال ۱۹۶۰ به همراه خانواده اش به آلمان رفت. پس از گذراندن دوران دبیرستان، در سال ۱۹۷۷ تحصیلات خود را در رشته معماری در دانشگاه صنعتی براونشویک آغاز کرد. پس از اتمام موفقیت آمیز این دوره به تدریس در مدرسه عالی آخن پرداخت و همزمان به طراحی پروژه های معمار مشغول شد.
وی در سال ۱۹۹۱ همراه با دو تن از معماران برجسته آلمانی به نام جینز بوت و کایریشتر دفتر معماری BRT را در هامبورگ تأسیس کرد. اکنون وی به تنهایی این مجموعه را با صدها کارمند، به عنوان یکی از معروفترین و بهترین دفاتر معماری در اروپا اداره می کند. طرح ها و پروژه های بدیع و باشکوه تهرانی نه تنها در شهرهای آلمان از جمله مونیخ، کلن، فرانکفورت، هامبورگ، برلین و... بلکه در بسیاری از شهرهاب بزرگ دنیا از جمله شانگهای، مسکو، استانبول، رم، دوبی، و... ضمن کسب جوایز بسیار تحسین صاحب نظران معماری جهان را به همراه داشته است.

    نظرات