افزایش سهمیه وام برای بافت فرسوده روستایی/ درخواست استان‌ها برای افزایش سهمیه

افزایش سهمیه وام برای بافت فرسوده روستایی/ درخواست استان‌ها برای افزایش سهمیه

http://www.bananews.ir/معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه امسال استان‌هایی که بافت فرسوده دارند، سهمیه بیشتری از وام مسکن روستایی دریافت می‌کنند، گفت: تلاش داریم واحدهای فرسوده را مقاوم سازی کنیم و بخش عمده ای از تسهیلات مسکن روستایی به این سمت برود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،عزیزالله مهدیان با بیان اینکه امسال وام مسکن روستایی را به سمت بافت‌های فرسوده روستایی می‌بریم، گفت: بخش عمده متقاضیان وام واحدهای فرسوده هستند و تلاش داریم پس از نوسازی، واحدهای فرسوده را مقاوم سازی کنیم و بخش عمده ای از تسهیلات مسکن روستایی به این سمت برود.

وی با بیان اینکه امسال اکثر استان‌ها درخواست سهمیه چندبرابری سال قبل را داشتند، اظهار داشت: در این رابطه استان کهگیلویه و بویراحمد امسال ۳۰ هزار سهیمه و استان فارس درخواست ۷۰ هزار سهیمه داشتند که چندبرابر سهمیه سال‌های قبل است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: این درخواست ها به دلیل تاثیر طرح وام مسکن روستایی است اما سهمیه ما محدود و مانند سال‌های قبل است؛ با این تفاوت که امسال استان‌هایی که بافت فرسوده دارند سهمیه بیشتری دریافت می کنند.

مهدیان با بیان اینکه استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و فارس تعداد واحدهای مسکن روستایی زیادی دارند، گفت: ساخت مسکن روستایی افزایش زیادی پیدا کرده و در ۸ سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد در قالب بازسازی و نوسازی، ساخته شده است.

وی تصریح کرد: به خصوص در جریان زلزله آذربایجان وقتی روستاییان مشاهده کردند که خانه های نوسازی شده تخریب نشده و مابقی واحدها خراب شدند استقبال بیشتری از این طرح کردند و به شدت پیگیر دریافت وام هستند.

 

مهر

    نظرات