گزارش برنامه ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی تدوین شد

گزارش برنامه ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی تدوین شد

http://www.bananews.ir/گزارش برنامه ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین شده و در آینده نزدیک به معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری ارائه می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،تدوین گزارش برنامه ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی به عنوان یکی از مسائل مهم در جلسه گذشته شورای معاونان این سازمان مطرح و مقرر شد به زودی و پس از طی مراحل نهایی به معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی نهاد ریاست جمهوری ارسال شود.

در برنامه گزارش ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی سیاست‌ها، راهبردها، برنامه‌های عملیاتی و اجرایی سازمان برای فاصله زمانی سال ۹۵ تا ۹۹ پیش‌بینی شده است.

در جلسه شورای معاونان این سازمان ، تدوین برنامه راهبردی و اجرایی سازمان میراث فرهنگی برای سال ۹۴ در چارچوب برنامه ششم توسعه نیز مطرح شد.

برنامه ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی و کارشناسی متخصصان سازمان در معاونت‌های مختلف در ۱۵۰ صفحه تدوین شده است.

بر اساس این گزارش مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی پیشتر در سمینار ترسیم افق کاری سازمان در برنامه ششم توسعه از حضور نمایندگان این سازمان در کمیته‌های تدوین برنامه ششم توسعه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی خبر داده و گفته بود: طرح جامع گردشگری با برش استانی و به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از طرح جامع گردشگری کشور تهیه می‌شود.

وی با اعلام این خبر که سازمان میراث‌فرهنگی در کمیته‌های تدوین برنامه ششم توسعه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی حضور خواهد داشت، اعلام کرده بود: تشکیل مجدد شورای عالی سازمان پس از چند سال وقفه، یکی از برنامه‌های جدی ما است.

سعید شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در سمینار ترسیم افق کاری سازمان در برنامه ششم توسعه گفته بود: تلاش می‌کنیم سازمان میراث‌فرهنگی در برنامه ششم توسعه در مسیر خود قرار گیرد و موانع و محدودیت‌های موجود از بین برود.

مرتضی رحمانی‌موحد معاون گردشگری نیز در سمینار ترسیم افق کاری سازمان در برنامه ششم توسعه گفته بود: افق چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، دولت را موظف به میزبانی از ۲۰ میلیون گردشگری در سال ۱۴۰۴ کرده این در حالی است که ما با تحقق این چشم‌انداز فاصله داریم .

وی اعلام کرده بود: گردشگری به مدیریت فرابخشی نیاز دارد و فقدان قانون جامع ملی در حوزه گردشگری نیز یکی دیگر از موضوعات مهم در این بخش است.

به گفته رحمانی موحد تدوین برنامه ششم توسعه سازمان کاری چندوجهی است و کمیته‌هایی در سطوح مختلف از جمله کمیته ای در سطح کلان سازمان تشکیل شده و به طور موازی این موضوع را پیگیری می‌کنند.

در این راستا سیاست اصلی سازمان در بخش گردشگری برنامه ششم توسعه گردشگری نگاه به این بخش به عنوان صنعتی مولد و پایدار بوده و بخشهایی از این سیاست کلان شامل توسعه منابع و جاذبه‌ها، استفاده از منابع انسانی و استفاده از تورهای آشناسازی است.

گفتنی است، همایش تخصصی ترسیم افق کاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف کسب نظر متخصصان،کارشناسان و فعالان این حوزه و به منظور استفاده از این نظرات برای تدوین برنامه ششم توسعه در شهریور ماه برگزار شد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات