ساخت سالانه ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده / ارائه تسهیلات به مدت ۶ سال متوالی

ساخت سالانه ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده / ارائه تسهیلات به مدت ۶ سال متوالی

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، به مدت ۶ سال متوالی، سالانه به ۳۰۰ هزار نفر تسهیلات بانکی اعطا می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،عباس آخوندی توضیح داد: حدود یک سوم جمعیت شهری در این محدوده هستند و فرض ما بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این است که در وضع مطلوب بتوانیم حدود میانگین یک میلیون واحد مسکونی در سال های آتی ساخته شود.

وی افزود: ما برای ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده هدفگذاری کردیم که برای شش سال متوالی این رقم یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی خواهد بود که این رقم بسیار موثر است و می تواند کل اقتصاد ایران و هم بخش بازار مسکن ایران را متحول کند.

آخوندی اظهار داشت: میزان تسهیلاتی که باید به این ۳۰۰ هزار بافت فرسوده اختصاص یابد سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: باتوجه به این که طرح نوسازی بافت های فرسوده ۳۰ درصد جمعیت شهری را شامل می شود از دامنه نفوذ بالایی برخوردار است که عمده مخاطبانش طبقه متوسط و زیر متوسط شهری هستند که در مناطق مرکزی شهرها سکونت دارند.

آخوندی با اشاره به نقش طرح نوسازی بافت های فرسوده در ایجاد عدالت جغرافیایی و شهری گفت: یکی از گرفتاری های بخش های جغرافیایی و شهری مسائلی چون بالای شهر و پایین شهر، مناطق اعیان نشین و فقیرنشین است که در طرح مذکور با مورد توجه قرار گرفتن مرکز شهر این مسئله تا حدود زیادی برطرف شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح نوسازی بافت های فرسوده اثار کالبدی دارد، تصریح کرد: این طرح از جهت فرهنگی و اجتماعی پیوستگی در ساختار شهر ایجاد می کند و در عدالت اجتماعی نقش مهمی دارد.

عضو هیأت دولت با بیان اینکه طرح نوسازی بافت های فرسوده یکی از کانون های هدف در نظام اصلاح یارانه ای و اصلاح قیمت انرژی است، تصریح کرد: این طرح می تواند یک هدف محوری برای نوسازی شهری ایران باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزایای اجتماعی طرح نوسازی بافت های فرسوده گفت : با توجه به جوان بودن جامعه ایران و وجود تعداد زیادی زوج جوان خانه اولی، طرح نوسازی بافت های فرسوده اثار مثبت اجتماعی بالایی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات