هوشیاری برای جلوگیری از تخریب بافت‌های با ارزش تاریخی

هوشیاری برای جلوگیری از تخریب بافت‌های با ارزش تاریخی

http://www.bananews.ir/رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: با حفظ، احیاء، تعمیر و مرمت بافت‌های با ارزش تاریخی می‌توان از تخریب آنها جلوگیری کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره‌ی تخریب بافت‌های با ارزش تاریخی اظهار کرد: بنیاد مسکن در روستاها اقدام به احیای بافت‌های فرسوده می‌کند.

وی افزود: ما ابزار جلوگیری از تخریب این بافت‌ها را نداریم، اما قصدمان این است که بافت تاریخی و فرهنگی روستاها را احیاء کنیم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که این بافت‌ها سند هویت دینی و فرهنگی ما هستند، افزود: حفاظت از این بافت‌ها نباید در زندگی روستایی محدود شود و افرادی که سعی در تخریب این بافت‌ها می‌کنند ضربه‌ای به فرهنگ‌ کشور وارد می‌کنند.

تابش تاکید کرد: همگی باید هوشیار باشیم که تخریب این بافت‌ها صورت نگیرد و علاوه بر جلوگیری از تخریب بافت‌های با ارزش تاریخی باید به حفظ، احیاء، نگهداری، تعمیر و مرمت آنها پرداخته شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که نگهداری از این بافت‌ها آنها را به دست نسل‌های آینده منتقل می‌کند، تصریح کرد: همه بناهای تاریخی که در روستاها و شهرهای کوچک وجود دارند زمانی هویت ما بوده‌اند.

در طرح جامع مسکن به مسکن کم‌درآمدها پرداخته شده است

وی در ادامه این گفت‌وگو درباره‌ی طرح‌های برای کمک به مسکن افراد کم‌درآمد در جامعه اظهار کرد: در طرح جامع مسکن به مسکن کم‌درآمد‌ها پرداخته شده که به دو شکل ملکی و استیجاری در نظر گرفته شده است.

تابش با اشاره به این‌که باید اهداف کمی این طرح مشخص شود تصریح کرد: در این صورت تعداد واحد‌های مسکونی که برای کم‌درآمد‌ها توسط خیرین، نظام بانکی و وام‌های بلاعوض احداث می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات