افزایش دو برابری خرید و فروش مسکن / رشد ۸۰ درصدی قراردادها

افزایش دو برابری خرید و فروش مسکن / رشد ۸۰ درصدی قراردادها

http://www.bananews.ir/عقبایی گفت: در شهریور ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همین طور در مقایسه با مرداد ۹۳ شاهد افزایش حدود ۸۰ درصدی معاملات در حوزه خرید و فروش بودیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،حسام عقبایی رییس اتحادیه املاک تهران با بیان اینکه میزان مبایعه‌نامه‌ها در شهریور ماه سال ۹۳ در استان تهران ۱۶ هزار و ۹۴۶ مورد بوده است گفت: این میزان مبایعه نامه در سال ۹۲، ۹ هزار و ۹۰۳ قرارداد بوده است.

وی در ادامه افزود: از سال گذشته تاکنون میزان مبایعه‌نامه‌ها رشد ۲ برابری داشته و قراردادها ۸۰ درصد افزایش یافته است.

عقبایی با بیان این‌که در شهریور ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش قراردادها به خصوص در حوزه خرید و فروش مسکن در شهر تهران بودیم، گفت: حدود ۸۰ درصد شاهد افزایش معاملات در حوزه خرید و فروش در شهریور ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همینطور در مقایسه با مرداد ۹۳ بودیم به طوری که تعداد کل قراردادها در شهر تهران در شهریور ۹۳، به ۳۸ هزار و ۶۱۳ رسید در حالی که در مرداد ۹۳ این تعداد ۳۳ هزارو ۷۹۰ قرارداد بود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به این‌که در ۱۵ روز اول شهریور ماه در شهر تهران تعداد قراردادهای خرید و فروش به ۶ هزار و ۵۳۴ فقره رسید در حالی که در مدت مشابه سال قبل تعداد این قرارداد ها ۴ هزارو ۹۷۳ فقره بود، گفت: تعداد کل قراردادها در مهر ۹۳ در تهران ۱۴ هزار و ۲۹۳ قرارداد رسید در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این عدد ۱۳ هزار و ۷۵۸ بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در مجموع در کل کشور در نیمه اول مهر ماه سال ۹۳، ۷۰ هزارو ۱۸۰ قرارداد تنظیم شده داریم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد قراردادها بیشتر بود و همچنین تعداد قراردادهای خرید و فروش در مهرماه سال گذشته ۴۱ هزارو ۷۰۵ قرارداد بود که با روند رو به کاهش، در ۱۵ روز اول مهر ماه امسال این تعداد به ۴۱ هزارو ۵۴۲ فقره رسید.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات