کمبود کیفیت واحدهای مسکن مهر ناشی از ازدیاد واحدهاست

کمبود کیفیت واحدهای مسکن مهر ناشی از ازدیاد واحدهاست

http://www.bananews.ir/مدیر کل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: نواقصی که مانع از بهره‌برداری و یا ایجادکننده خطر برای شهروندان باشد در واحد‌های مسکن مهر واقع در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر وجود ندارد، هم چنین تعداد زیاد پروژه‌های مسکن مهر باعث شده ناظرین نظارت کافی روی واحدها نداشته باشند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،امید محمدی - مدیر کل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی – درباره مشکلات واحد‌های مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اظهار کرد: پروژه مسکن مهر و روش ساخت این پروژه با بقیه ساخت‌وسازهایی که در کشور صورت می‌گیرد، فرقی نمی‌کند و نظارت روی یک ساختمان از سوی شهرداری، ناظر و سازمان نظام مهندسی انجام می‌شود.

 

محمدی با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی و همه دستگاه‌هایی که با آن در ارتباط هستند از جمله بنیاد مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید مکلف به مدیریت پروژه‌ها هستند، افزود: بحث نظارت در ساخت‌وساز‌ها برعهده شهرداری و سازمان نظام مهندسی است.

مدیر کل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که تعداد زیاد پروژه‌های مسکن مهر باعث شده ناظرین نظارت کافی نداشته باشند، تصریح کرد: اما بیان این مساله که ماهیت طرح مسکن مهر باعث پایین آمدن کیفیت شود، امر درستی نیست.

وی ادامه داد: به طور کلی در شهرهای کوچک که تعداد واحدهای مسکن مهر و میزان تمرکزشان کم است، شهرداری‌ها نظارت بهتری داشتند.

مدیر کل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که در شهرهای پرند و پردیس که تعداد واحدها حدود ۱۵۰ هزار است، اصولا افت و خیز هم در میزان کیفیت وجود دارد، تصریح کرد: اما در شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

محمدی خاطر نشان کرد: نواقصی در همه پروژه‌های عمرانی مسکن در کشور به وجود می‌آید، اما نواقصی که مانع از بهره‌برداری و یا ایجاد خطر برای شهروندان شود در واحد‌های مسکن مهر واقع در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر وجود ندارد.

وی در ادامه درباره‌ی تکمیل خدمات روبنایی در پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اظهار کرد: وظیفه‌ی بنیاد مسکن انقلاب و وزارت راه و شهرسازی آن است که زمین‌های مربوط به خدمات روبنایی را در اختیار دستگاه‌ها مربوطه قرار دهیم.

مدیر کل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: مثلا در طراحی‌هایی برای مدرسه، مسجد، کلانتری و ... زمین‌هایی پیش‌بینی شده، این زمین‌ها تحویل دستگاه‌های مربوطه داده شده تا برای ساخت‌وساز اقدام کنند.

محمدی با بیان این‌که روال هم چنان به همین شکل ادامه دارد، افزود: اما وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل سکونت متقاضیان در واحد‌های مسکن مهر و کاستن از مشکلات آنها بخشی از ساخت‌وساز‌ها و تکمیل خدمات روبنایی مانند احداث کلانتری و مساجد را با هزینه خود برعهده گرفته است.

وی تاکید کرد: یکسری پروژه‌ها که تعداد خدمات روبنایی در آن ها زیاد است، دستگاه‌ها با مشکل تامین نقدینگی مواجه هستند ،اما این مشکلات در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر وجود ندارد.

مدیر کل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: مدرسه ، مسجد و بناهای تجاری تا آنجایی که اعتبارات وجود داشته دراطراف مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ساخته شده است.

 

ایسنا

    نظرات