تاثیر منفی رکود ساخت و سازها بر دیگر مشاغل

تاثیر منفی رکود ساخت و سازها بر دیگر مشاغل

http://www.bananews.ir/رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی گفت: تعطیلی ساخت و سازها تاثیری منفی بر دیگر مشاغل گذاشته است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،رحمت‌الله پورموسی بیان کرد: تعطیلی ساخت و سازها و بیکاری کارگران ساختمانی بر دیگر مشاغل تاثیر منفی گذاشته و از نظر تولید مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: اگر صنعت ساختمان کند و یا متوقف شود، دیگر مشاغل را دچار مشکل کرده و در این میان ضربه نخست به کارگران در عرصه‌های مختلف وارد می‌شود.

 

پورموسی از صنعت تولید سیمان،‌ آهن، آجر، شن، سیم و کابل و شیرآلات و دیگر صنایع کاربردی در صنعت ساختمان به عنوان مشاغلی که تحت تاثیر ساخت و ساز قرار دارند، نام برد و افزود: متاسفانه بکارگیری نخستین راهکارها در حل مشکلات اقتصادی کشور، منجر به ضربه زدن به کارگران و بیکاری آنان می‌شود زیرا مشکلاتی همچون تعویق حقوق‌ها و تعطیلی کار را برای آنان به دنبال دارد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی ادامه داد: مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را می‌توان تا حدودی رفع کرد اما در این میان نخستین آسیب به کارگران وارد می‌شود.

وی، راهکار اصلی رفع مشکلات ساختمان‌سازی را خروج آن از وضعیت رکود و تعیین تکلیف وضعیت صنعت ساختمان دانست و گفت: دولت می‌تواند با برداشتن موانع اقتصادی به صنعت ساختمان‌سازی رونق دهد.

پور موسی افزود: اکتفا نکردن به بازار داخل و یافتن بازارهای خارج از کشور یکی از راهکارهای رفع این مشکل است. ما باید به سمت تولید رقابتی پیش برویم و در این میان تنها به فکر بازار داخلی نباشیم. این امر با بکارگیری سیستم مدیریتی قوی، اصلاح نظام مالیاتی، ‌همیاری بانک‌ها و جلوگیری از ورود کالاهای چینی محقق می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات