ادامه روند رکودی بازار مسکن تا پایان سال

ادامه روند رکودی بازار مسکن تا پایان سال

http://www.bananews.ir/میزان تولید مسکن در کشور به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کرده و این میزان کاهش تولید در میان مدت باعث کاهش عرضه مسکن خواهد شد که در نهایت همین امر افزایش قیمت و کاهش عرضه در دو سال آینده را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،محمدمهدی مافی - دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران - درباره‌ی روند بازار مسکن اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته پیش‌بینی کردیم که روند رکودی بازار مسکن تا پایان سال پیش رود و این احتمال وجود دارد در ابتدای سال آینده شرایط بهبود یابد.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بیان این‌که شرایط در حال حاضر دارای مزیت‌هایی در حوزه مسکن است، تصریح کرد: این شرایط به دلیل آنکه پایداری خاصی را به وجود آورده می‌تواند برای مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان مفید هم باشد.

مافی در ادامه تاکید کرد: بدین ترتیب توان خریدار می‌تواند افزایش یابد، اما چالشی که به وجود می‌آید آن است که میزان تولید مسکن در کشور به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کرده و این میزان کاهش تولید در میان مدت باعث کاهش عرضه مسکن می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این روند نهایتا می‌تواند منجر به افزایش قیمت و کاهش عرضه در دو سال آینده شود، تاکید کرد: دولت باید تمهیداتی برای جلوگیری از روند افزایش قیمت‌ها در نظر گیرد.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران خاطر نشان کرد: باید با پایدار‌بودن قیمت مسکن بتوان تولید مسکن را به حد نیاز و مصرف برسانیم و با اعلامی که در بازنگری طرح جامع مسکن شده می‌توان این ارزیابی را یک فرصت و یک تهدید در نظر گرفت.

مافی ادامه داد: وقتی نیاز به ساخت یک میلیون واحد مسکونی داریم، این مسئله یک فرصت محسوب می‌شود که برای کنشگران صنفی و اقتصادی مساله‌ای مثبت محسوب می‌شود.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران خاطر نشان کرد: اما اگر به این موضوع در حوزه مسکن پاسخ داده نشود مقداری انباشت نیاز به وجود می‌آید.

 

ایسنا

    نظرات