پرواز گردشگران خارجی با بوئینگ ۷۴۷ ایران ایر

پرواز گردشگران خارجی با بوئینگ ۷۴۷ ایران ایر

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت ایران ایر با اشاره به اینکه بوئینگ ۷۴۷ ایران ایر تنها نوعی از این هواپیما در دنیا است که هنوز پرواز می کند، گفت: امروز گردشگران خارجی با آخرین هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۴۷ SP که هم اکنون در ایران پرواز می‌کند، پرواز کردند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irفرهاد پرورش امروز در جمع خبرنگاران با اشاربه پرواز گردشگری بوئینگ ۷۴۷ ایران ایر در آسمان ایران با حضور گردشگران آلمانی، اظهار داشت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که مشمول تحریم‌های غرب است، هدف هما از انجام این پرواز با بوئینگ ۷۴۷ این بود که‌ اعلام کنیم در تحریم‌های ناجوانمردانه هم توانسته‌ایم این هواپیمای بوئینگ قدیمی را عملیاتی و ایمن نگه داریم.

 

وی با بیان اینکه امروز گردشگران خارجی با آخرین هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۴۷ SP که هم اکنون در ایران پرواز می‌کند، پرواز کردند، گفت: پرواز این هواپیما به درخواست یک شرکت آلمانی انجام شد و گردشگران ۹ کشور خارجی با سفر به تهران امروز با این هواپیما خاطرات خوش خود را مرور کردند.

‌مدیرعامل ایران‌ایر‌ تصریح کرد: این هواپیما در مسیرهای طولانی از جمله کوالالامپور، پکن، بمبئی و مسافت‌های دوربرد استفاده می‌شود و این هواپیما آخرین فروند از نوع است که همچنان در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پرواز می کند.

پرورش با اشاره به اینکه این هواپیما به سفارش ایران توسط بوئینگ تولید شده است، گفت: تعداد محدودی از این هواپیما در دنیا وجود دارد اما تنها یک فروند آن پرواز می کند و آن نیز متعلق به شرکت ایران‌ایر است. و هرچند شاهد رشد و توسعه در صنعت حمل و نقل هوایی بود‌ه‌ایم اما‌ این توسعه متناسب با نیاز‌های صنعت هوایی ایران نبوده است.

وی با بیان اینکه بکارگیری هواپیماهای جدید در صنعت حمل و نقل هوایی فعالیت شرکت‌های هوایی را توسعه می‌دهد، افزود: جمهوری اسلامی ایران با توسعه ناوگان هوایی خود می‌تواند در ردیف کشورهای مهم منطقه در این زمینه قرار گیرد.

‌مدیرعامل ایران‌ایر‌ تصریح کرد: پس از توافقات ژنو ‌با شرکت سازنده بوئینگ قراردادی به امضا رسید ضمن آنکه از محل دیگر کمپانی‌های ‌غربی نیز‌ تأمین قطعه به راحتی انجام شد. همچنین به تازگی برای تهیه قطعات از کمپانی ایرباس اقدام کرده‌ایم.

پرورش با بیان اینکه برخی شرکت‌های اروپایی مایل به برقراری ارتباط با ما نبودند و نگرانی‌هایی دارند، گفت: این شرکت‌ها منتظر نتایج مذاکرات ژنو هستند تا پس از آن برای برقراری ارتباط با هما تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: با نهایی شدن توافق ژنو، شرایط لازم برای نوسازی ناوگان هوایی ایران ایر و دیگر شرکت های هوایی داخلی فراهم شود. زیرا ایران به هواپیماهای زیادی نیاز دارد تا صنعت حمل و نقل هوایی بتواند در منطقه فعالیت‌های هوایی خود را گسترش دهد.

 

مهر

    نظرات