صندوق‌ بیمه گامی به سوی کیفی‌سازی ساختمان‌ها

صندوق‌ بیمه گامی به سوی کیفی‌سازی ساختمان‌ها

http://www.bananews.ir/در صورت ایجاد صندوق بیمه کیفیت ساختمان از سوی سازندگان و فرهنگ سازی صحیح می توانیم به روند ساخت ساختمان‌های با کیفیت کمک کنیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irرییس کانون سراسری انبوه‌سازان تهران درباره بیمه صندوق کیفیت ساختمان ها و اینکه بهترین حالت آن است که سازندگان یک صندوق بیمه کیفیت ساختمان تشکیل دهند، اظهار کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح و ایجاد شرکت‌ها می توان کیفیت ساختمان‌ها را تضمین کرد که این امر می تواند اطمینان بخش باشد.

 

وی با بیان این‌که تضمین کیفیت و اجرای کیفیت دو مقوله جدا از هم هستند گفت:‌بیمه ها در کشور به میزان لازم تعهد ایجاد نمی‌کنند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تهران تاکید کرد: سطح بیمه در کشورهای پیشرفته براساس قانون قابل مقایسه با ایران نیست بنابراین سیستم‌های تضمین کیفیت بیمه‌ای باید به گونه‌ای عمل کنند که برای خریدار تضمین باشد.

وی با بیان این‌که بدین ترتیب افراد نمی‌خواهند خسارت‌های بعدی پیش آمده را پرداخت کنند، تصریح کرد: در همین راستا از متخصصین قابلی استفاده می‌کنند تا کارشان ایراد نداشته و مجبور به پرداخت هزینه ها نباشند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تهران تاکید کرد: اگر خریداران این حوزه دقت لازم را داشته باشند و برای خرید یک خانه مانند دیگر کالاهای مصرفی توجه لازم شود می‌توانیم قدم‌های بلندی به سمت کیفی سازی ساختمان‌ها برداریم.

رهبر خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی صحیح می توانیم جلوی فعالیت سازندگان غیر متخصص را بگیریم و با پیگیری این روند ساختمان های با کیفیت‌تری خواهیم داشت.

به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی صندوق کیفیت ساختمان توسط انبوه سازان برای تدوین عملکردهای اساسی ساختمان می‌تواند راه‌اندازی شود. با توجه به این که در ساخت و سازها باید از قواعد مهندسی تبعیت شود و کار توسط متخصصین صورت گیرد این طرح قابل اجرا است.

مبحث دوم مقررات ملی ساختمان شامل آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان است که به گفته وزیر این قانون در حال بازنگری است و صندوق تضمین کیفیت ساختمان طرحی است که باید توسط انبوه سازان به مرحله اجرا رسد.

بر این اساس می‌توان توجه ویژه‌ای به کیفیت ساخت در ساختمان‌ها شود تا بتوانیم عمر مفید ساختمان‌ها را افزایش و به بهبود کیفیت ساخت کمک کنیم.

 

ایسنا

    نظرات