تولید ماسه بدون آب‌پاش هم ریزگرد می‌سازد! ‌

تولید ماسه بدون آب‌پاش هم ریزگرد می‌سازد! ‌

http://www.bananews.ir/‌رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوه گفت: تولید ماسه بدون آب عاملی برای آلایندگی هواست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir پرویز نبیلی با اشاره به اخطار به هفت واحد تولیدی شن و ماسه در این شهرستان افزود: این واحدها اغلب در قسمت سنگ‌شکن و سرند به صورت خشک و بدون آب‌پاش کار می‌کنند و موجبات آلودگی هوا را در منطقه فراهم می‌آورند.

 

وی اضافه کرد: در صورت استفاده از آب پاش در قسمت‌های مذکور عمده مشکل واحدهای این چنینی حل خواهد شد.

نبیلی با اشاره به استعداد ساوه برای قرار گرفتن در ردیف شهرهای آلوده کشور به لحاظ وجود پدیده ریزگردها و نیز قطب صنعتی بودن ساوه اظهار کرد: انجام چنین اقدامات آلاینده‌ای می‌تواند قرار گرفتن این شهرستان در مسیر پیوستن شهرهای آلوده کشور را تسریع کند.

وی بیان کرد: همزمان با توسعه شهرها، افزایش جمعیت، ایجاد مناطق صنعتی، افزایش تعداد خودروها و منابع گرمایشی خانگی، آلودگی هوا در شهرهایی همچون ساوه افزایش می‌یابد و باید از اقدامات این چنینی جلوگیری کرد.

به گفته وی در صورت عدم توجه مسئولین شهری، آلودگی هوای این شهر می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به معضل و چالش غیرقابل حل و یا بسیار پرهزینه‌ای برای ساوه تبدیل شود.

نبیلی اضافه کرد: با توجه به افزایش ریزگردها در سنجش شاخص‌های کیفیت هوا مامورین این اداره به صورت سرزده و در ساعات غیرمعمول از واحدهای تولید شن و ماسه بازرسی کردند.

وی نقش این واحدها را در افزایش میزان ریزگردها مؤثر دانست و افزود: به هفت واحد دانه‌بندی شن و ماسه در این شهرستان بدلیل عدم رعایت قوانین زیست‌محیطی و ایجاد آلودگی هوا اخطاریه داده شد.

نبیلی گفت: با توجه به افزایش آلاینده‌های هوا و شرایط نامساعد جوی و با توجه به تصمیمات اتخاذ شده توسط کارگروه کاهش آلودگی هوا ، اداره حفاظت محیط زیست ساوه با واحدهای آلاینده با قاطعیت برخورد می‌کند.

وی افزود: در صورت عدم رعایت قانون و ایجاد آلایندگی نسبت به مهر وموم واحدهای مذکور اقدام خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات