افزایش معاملات مسکن

افزایش معاملات مسکن

http://www.bananews.ir/رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد از افزایش حجم معاملات مسکن در استان خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irصادق عابدزاده با اشاره به رکود بازار مسکن از ابتدای سال ۹۲، اظهار کرد: این رکود در ابتدای امسال نیز وجود داشت اما در حال حاضر تا حدودی حجم معاملات مسکن افزایش یافته و این درحالی است که قیمت‌ها افزایش چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: بازار مسکن تابع کل بازار است و چنانچه قیمت‌ها مطابق تورم افزایش نیابد دستیابی به سود معقول از این صنعت خارج می‌شود و در نتیجه سرمایه‌گذاران رغبتی برای سرمایه‌گذاری نخواهند داشت. در این صورت است که سرمایه‌گذاران از بازار خارج شده و در نتیجه عرضه کاهش می‌یابد و ما شاهد حضور دلالان و نوسانات شدید قیمت‌ها خواهیم بود که به دلیل افزایش تقاضا صورت خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد بیان کرد: بهتر است افزایش معاملات با افزایش منطقی قیمت و متعادل همگام با تورم موجود صورت گیرد تا شاهد کاهش عرضه و جهش غیرمنطقی قیمت‌ها نباشیم.

وی با اشاره به افزایش معاملات و ثابت ماندن قیمت مسکن در حال حاضر، اظهار کرد: اکنون بهترین موقعیت برای خرید مسکن است و امیدواریم با افزایش تقاضا و افزایش منطقی قیمت، شیب ملایم رونق معاملات در بازار املاک باقی بماند، در غیر این صورت زمانی که تقاضا برای مسکن روی هم انباشته می‌شود و وارد بازار نمی‌شود رکود در بازار حاکم شده و این امر اثرات نامطلوبی به همراه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد ضمن انتقاد از اینکه طی ۱۲ سال گذشته نرخ مشاورین املاک ثابت بوده و به‌روز رسانی نشده است، گفت: این امر باعث می‌شود با توجه به افزایش هزینه‌ها شاهد تخلفاتی در زمینه دریافت قیمت بیش از نرخ تعیین شده توسط واحدهای مشاورین املاک باشیم و در حال حاضر در حال پپیگیری برای افزایش نرخ مشاورین املاک هستیم.

وی از پلمب ۷۱۰ مورد واحد مشاورین املاک بدون پروانه طی شش ماهه نخست سال خبر داد و بیان کرد: به خریداران املاک توصیه می‌کنم معاملات خود را در واحدهای دارای پروانه و مجوز انجام دهند تا در صورت بروز تخلف بتوانیم این موارد را پیگیری کنیم.

 

ایسنا

    نظرات