وزارت راه و شهرسازی مجاز به واگذاری قطعی زمین‌های مسکن مهر شد

وزارت راه و شهرسازی مجاز به واگذاری قطعی زمین‌های مسکن مهر شد

http://www.bananews.ir/به موجب ماده ۳۶ الحاقی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می‌شود نسبت به واگذاری قطعی زمین‌های مسکن مهر اقدام کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irنمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس و در ادامه دستور هفتگی در مورد رسیدگی به طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب کردند که وزارت راه و شهرسازی اجازه دارد نسبت به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله پروژه مسکن مهر به قیمت کارشناسی روز اقدام و درآمد حاصله را به خزانه واریز نمایند. صدرصد درآمد حاصله از طریق بودجه سنواتی برای اجرای طرح‌های زیرساخت مسکن مهر با اولویت همان مجموعه یا شهرهای جدید به مصرف می‌رسد.

ماده ۳۷ الحاقی این طرح حذف و ماده ۳۸ آن برای اصلاحاتی به کمیسیون ارجاع شد و به ترتیب مواد الحاقی ۳۹، ۴۰ و ۴۱ نیز حذف شد.

نمایندگان ماده ۴۲ الحاقی را نیز که طی آن به‌منظور نگهداری راه‌های کشور و تلاش در جهت تثبیت تعرفه حق دسترسی شبکه ریلی و کمک به احداث، توسعه ظرفیت و بهسازی خطوط، ناوگان و شبکه حمل و نقل ریلی برون شهری و نگهداری راه‌های کشور با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیط زیست و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای، بیست درصد (۲۰%) قیمت نفت گاز (گازوییل) به‌استثنای مصارف بخش کشاورزی به‌عنوان عوارض توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران محاسبه و دریافت می‌شود.

منابع حاصله به حساب خاصی نزد خزانه‌داری‌کل کشور واریز و در قالب ردیف‌هایی که در قوانین بودجه سنواتی مشخص می‌شود به نسبت مساوی به توسعه، بهسازی خطوط و ناوگان شبکه حمل و نقل ریلی و نگهداری راه‌ها پس از مبادله موافقت‌نامه بین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی اختصاص می‌یابد را نیز به تصویب رساندند و ماده ۴۳ آن را نیز با حذف کلمه «مجاز است» به این شکل به تصویب رساندند که شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یک درصد (۱%) از سرجمع کل اعتبارات و تملک دارایی سرمایه‌ای استان را به‌منظور احداث و توسعه و تجهیز به پایگاه‌های حوزه‌های مقاومت بسیج اختصاص دهد.

 

ایسنا

    نظرات