مقاوم سازی ۵۰ درصد از خانه‌های روستایی

مقاوم سازی ۵۰ درصد از خانه‌های روستایی

http://www.bananews.ir/معاون امور بازسازی مسکن روستایی با بیان این‌که برنامه داریم حدود ۵۰ درصد از خانه‌های غیرمقاوم روستایی را نوسازی کنیم، تصریح کرد: یعنی اگر سالی ۲۰۰ هزار واحد بسازیم می‌توانیم تعداد واحد‌های مسکونی مقاوم که در حال حاضر حدود ۳۰ درصد هستند را به ۷۵ درصد برسانیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعزیزالله مهدیان، معاون امور بازسازی مسکن روستایی درباره‌ی مقاوم‌سازی مسکن روستایی اظهار کرد: با توجه به آمار موجود حدود سه میلیون ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی غیرمقاوم وجود دارد.

وی افزود: این واحد‌ها دو دسته‌ هستند، یک دسته خانه‌هایی هستند که از مصالح با دوام مانند آجر و آهن ساخته شده‌اند، اما چون نقشه فنی ندارند در زلزله آسیب‌ می‌بینند و تخریب می‌شوند. مهدیان با بیان این‌که این خانه‌ها بهتر از خانه‌های خشت و گلی هستند، تاکید کرد: ما اعتقاد داریم همه خانه‌ها باید در طول یک پروسه مشخص نوسازی شوند که آسیب‌پذیر نباشند.

معاون امور بازسازی مسکن روستایی در ادامه گفت: پنج میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن روستایی حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار روستایی وجود دارد، یعنی حدود ۶۰۰ هزار واحد خانه کم داریم.

وی با بیان این‌که برنامه داریم تمام خانواده‌هایی که طالب مسکن هستند و حدود ۵۰ درصد از خانه‌های غیرمقاوم را نوسازی کنیم، تصریح کرد: یعنی اگر سالی ۲۰۰ هزار واحد را بسازیم می‌توانیم واحد‌های مسکونی مقاوم را که در حال حاضر حدود ۳۰ درصد هستند را به ۷۵ درصد برسانیم.

معاون امور بازسازی مسکن روستایی تاکید کرد: بدین ترتیب همه کسانی که فاقد مسکن در روستاها هستند، خانه‌دار می‌شوند.

مهدیان با اشاره به این‌که نظر دولت در این زمینه مثبت است، تصریح کرد: همگی به اتفاق این نظر را دارند که باید به بخش مسکن روستایی کمک شود تا مشکلات این بخش کاهش یابد.

وی در ادامه گفت: اگر بانک‌ها همکاری بهتری داشته باشند ، با کمک دهیاری‌ها می توانیم اعلام کنیم که سررسید اقساط است، چرا که معمولا روستاییان در فصول برداشت محصول قسط‌شان را پرداخت می‌کنند و این تفاوت آنها با شهر‌ی‌ها محسوب می شود.

معاون امور بازسازی مسکن روستایی با بیان این‌که روستاییان خوش‌حساب هستند، گفت: از سال ۱۳۸۴، پنج میلیون وام در نظر داشته‌ایم که این رقم در سال ۱۳۹۱ به ۱۲٫۵ میلیون رسیده است و با میزان تسهیلات در شهرها قابل مقایسه نیست.

مهدیان در ادامه با اشاره به این‌که تسهیلات در روستاها باعث تورم نمی‌شود، افزود: تا حدودی روند تورم را هم کنترل می‌کند چرا که باعث افزایش میزان اشتغال می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات