نوسانات بازار مسکن ناشی از تلاطم‌های اقتصادی است

نوسانات بازار مسکن ناشی از تلاطم‌های اقتصادی است

http://www.bananews.ir/عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: با توجه به این که بازار مسکن از نوسانات اقتصادی در کشور جدا نیست افزایش نرخ ارز می‌تواند در این حوزه تاثیرگذار باشد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irهادی نظرپور عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران درباره نوسانات بازار ارز و تاثیر آن در حوزه مسکن اظهار کرد: از آنجایی که نوسانات بازار ارز به طور کلی در اقتصاد کشور تاثیرگذار است شرایط نامناسب اقتصادی عامل این موضوع است و بازار مسکن هم از این نوسانات جدا نیست.

وی افزود:‌ بازار مسکن جدا از بازار اقتصادی کشور نیست و هر گونه تغییرات در اقتصاد کشور شامل حوزه مسکن نیز می شود.

نظرپور با بیان این‌که میزانی از درصد افزایش قیمت به موقعت جغرافیایی ساختمان‌ها بازمی گردد، تصریح کرد: در این صورت واحدهایی که در اطراف شهر و یا شهرهای جدید واقع شده‌اند تغییرات قیمتی کمتری خواهند داشت.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به افزایش میزان سود بانک‌ها گفت: با توجه به میزان سود بانکی در کشور مردم ترجیح می‌دهند به سراغ سپرده‌گذاری در بانک ها روند.

وی تاکید کرد: نیازمندی در حوزه مسکن باعث افزایش قیمت مسکن نمی‌شود بلکه تلاطم‌های اقتصادی بازار مسکن را بالا و پایین می کند.

نظرپور خاطرنشان کرد: عده‌ای از سرمایه‌گذاران در بازار مسکن برای درآمدزایی به این حوزه وارد می شوند و این سرمایه‌گذاری ها براساس نیاز در این بخش نیست.

 

ایسنا

    نظرات