پروژه‌های عمرانی استانی خارج از شمول در بودجه ۹۴ قرار نگیرد

پروژه‌های عمرانی استانی خارج از شمول در بودجه ۹۴ قرار نگیرد

http://www.bananews.ir/یک عضو کمیسیون برنامه بودجه گفت: حالا که دولت سر موعد مقرر لایحه بودجه ۹۴ را تقدیم مجلس کرده است مبادله موافقت نامه‌ها هم سر موقع مبادله شود، اتفاقی که در بودجه ۱۳۹۳ در برخی استانها نظیر چهار محال و بختیاری نیفتاد.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.irسید سعید زمانیان در ارزیابی از لایحه بودجه ۱۳۹۴ گفت: بودجه سالانه باید برشی از برنامه پنجم توسعه باشد و در مسیر تحقق اهداف و برنامه‌های این قانون گام بردارد. به عقیده بنده بودجه ۹۴ در این جهت قدری ایراد دارد.

نماینده مردم شهرکرد با اشاره به جداول و پیوست‌های لایحه بودجه ۱۳۹۴ گفت: برخی از پروژه‌های عمرانی سیر مراحل ماده ۲۱۵ و کمیسیون ۳۲ و حتی مجوزهای زیست محیطی را طی نکرده‌اند، اما در جدول اعتبارات، ردیف گرفته‌اند. پروژه بهشت آباد در استان چهار محال و بختیاری نمونه این مساله است. وزارت نیرو نباید زیر بار اجرای چنین پروژه‌هایی برود.

وی افزود: یا پروژه‌هایی که با اعتبارات استانی آغاز شده‌اند و خارج از شمول بودجه‌های سنواتی است و حالا برخی مدیران در پی قراردادن این پروژه‌ها در جداول و ردیفت‌های بودجه ۱۳۹۴ هستند.

زمانیان خواستار تداوم مهار رکود تورم در سال ۱۳۹۴ شد و افزود: قیمت نفت در بودجه سال ۹۴ بشکه‌ای ۷۲ دلار پیش بینی شده است. در حالی که قیمت‌های جهانی در حدود ۶۰ دلار است. مجلس باید بودجه را بر اساس واقعیات ببندد. صرفه جویی در بودجه جاری موجب مهار تورم و مدیریت بهتر بودجه می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خروج تولید از رکود و افزایش نرخ اشتغال را مورد تاکید قرار داد و افزود: به بهره برداری رسیدن پروژه‌های عمرانی موجب رفع بحران اقتصادی و معیشتی ۱۶ میلیون نفر می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد در پیشنهادی خواستار حذف ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای غیر قابل تحقق از لایحه بودجه ۱۳۹۴ شد.

 

ایسنا

    نظرات