صدور کدرهگیری مسکن ادامه می‌‌یابد

صدور کدرهگیری مسکن ادامه می‌‌یابد

http://www.bananews.ir/رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اینکه صدور کدرهگیری ادامه می‌‌یابد، گفت: پیگیر هستیم تا سازمان ثبت اسناد، شهرداری، وزارت نیرو و بانک ها با سامانه صدور کدرهگیری لینک شوند.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحسام عقبایی با تاکید بر اینکه صدور کدرهگیری همچنان به قوت خود باقی و برای بنگاه های مسکن الزامی است، گفت: تاکنون جلسات مشترکی با روسای اتحادیه های سایر استان های کشور در خصوص پیگیری وضعیت صدور کد رهگیری در استان های مختلف برگزار کرده ایم تا از شائبه اختیاری شدن صدور کدرهگیری در بنگاه‌ها جلوگیری کرده و از احتمال مخدوش‌شدن مسیر امن موجود برای متعاملین مسکن ممانعت کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون در راستای ارتقای سامانه مدیریت املاک و شفافیت بیشتر در این حوزه، پیگیر هستیم تا سازمان ثبت اسناد، شهرداری، وزارت نیرو و بانک ها با این سامانه لینک شوند تا از این طریق سطح دسترسی اطلاعات مشاوران املاک در بنگاه ها در زمان انعقاد قرارداد بیشتر شود و عملا آرامش مردم نیز در حین انجام معامله افزایش یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران تصریح کرد: با وجود اینکه مطابق با مصوبه هیات دولت وقت در سال ۸۸ صدور کد رهگیری و ثبت تمام معاملات املاک در سامانه مدیریت املاک الزامی است اما حواشی ایجاد شده در خصوص اختیاری شدن کد رهگیری در صورتی که به خوبی مدیریت نشود می تواند خدشه هایی به این بانک اطلاعاتی قابل استناد وارد کند.

عقبایی با بیان اینکه هم اکنون صدور کد رهگیری در تمام بنگاه های مسکن کشور مانند قبل ادامه دارد و این فرایند از سوی اتحادیه های املاک تحت کنترل است، افزود: ایجاد سامانه مدیریت املاک و الزامی شدن صدور کد رهگیری به منظور ایجاد شفافیت در همه معاملات مسکن، از جمله درخواست ها و تاکیدات مراجع قضایی و انتظامی بوده و به مصلحت کل جامعه است.

 

مهر

    نظرات