برنامه دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن

برنامه دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ای برای ساخت سالانه حدود یک میلیون مسکن در کشور خبر داد.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعباس آخوندی در حاشیه چهاردهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۱ میلیون مسکن باید ظرف یک برنامه ۱۲‌ساله ساخته شود که از این ۱۱ میلیون، سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد در حوزه روستایی و حدود نیم میلیون در حوزه شهری است.

وی افزود: اگر بخواهیم تقسیم‌بندی در این زمینه داشته باشیم می‌توانیم بگوییم سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در حوزه روستاها و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها تولید کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در حوزه روستاها دولت موفق شده که برنامه‌ریزی کند، افزود: سالانه ۲۰۰ هزار وام مسکن روستایی را تسهیل کند.

وی در ادامه گفت: در حوزه شهرها از تعداد ۸۰۰ هزار واحد در حوزه بافت فرسوده و بافت ناکارآمد شهری در نظر داریم به‌طور سالانه تسهیلات ۳۰۰ هزار واحد مسکونی را تامین کنیم.

آخوندی در ادامه درباره‌ی آخرین وضعیت صندوق پس‌انداز مسکن اظهار کرد: در حال حاضر این صندوق رو به گسترش است و بانک مسکن برنامه‌های جدیدی دارد که به زودی اعلام می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که بانک مرکزی امکان ایجاد صندوق پس‌انداز مسکن برای همه بانک‌ها فراهم می‌کند، تصریح کرد: این امر نیاز به تصویب شورای پول و اعتبار دارد و بررسی‌های کارشناسی بانک مرکزی در این زمینه ادامه دارد.

 

ایسنا

    نظرات