سلامتی کارگر و کارمند نمی‌شناسد

سلامتی کارگر و کارمند نمی‌شناسد

www.bananews.irدر شرایط اضطراری آلودگی هوا که سلامت همه شهروندان تهدید می‌شود نباید میان کارگر با کارمند تفاوتی قائل شد/ بهره‌مندی از سلامتی یکی از حقوق اساسی همه شهروندان است که طبق قانون دولت وظیفه تامین آن را بر عهده دارد.

یک فعال کارگری می‌گوید: در شرایط اضطراری آلودگی هوا که دولت شهروندان را از حضور در امکان عمومی منع می‌کند نمی‌توان میان کارگران با کارکنان دولت تفاوت قائل شد.

به گزارش بنا نیوز به نقل از ایلنا ،ابراهیم فتحیان گفت: در روزهای اخیر به دلیل افزایش بیش از اندازه آلودگی هوا کارکنان دولت در تهران و اصفهان با مصوبه دولت از حضور در محل کار منع شدند اما این موضوع شامل حال کارگران نشد.

وی با بیان اینکه کارگر و کارمند هر ۲ به‌عنوان شهروند از حقوق اساس برابر برخوردار هستند؛ گفت: در بحث هایی چون سلامتی انسان‌ها نمی‌توان هم زمان به صرف نوع استخدام گروهی را از رفتن به کارگاه منع کرد و در عوض گروه دیگری را دعوت به کار کرد.

عضو ارشد خانه کارگر اصفهان یادآورشد: در شرایط اضطراری آلودگی هوا که سلامت همه شهروندان تهدید می‌شود؛ نباید میان کارگر با کارمند تفاوتی قائل شد.

به گفته فتحیان در این شرایط دولت باید درراستای منافع عمومی حکم به تعطیلی همه ادارات و کارگاه‌های دولتی و غیر دولتی بدهد.

وی در پاسخ به اینکه تعطیلی بخش خصوصی زیان مالی را برای کارفرمایان این بخش به دنبال دارد؛ گفت: دولت در شرایط اضطراری باید بتواند منابع همگان را تامین کند.

فتحیان گفت: بهره‌مندی از سلامتی یکی از حقوق اساسی همه شهروندان است که طبق قانون دولت وظیفه تامین آن را بر عهده دارد.

 

    نظرات