خانه‌های ایرانی فقط ۴۰ سال عمر می‌کنند

خانه‌های ایرانی فقط ۴۰ سال عمر می‌کنند

http://www.bananews.ir/رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه میانگین عمر ساختمان‌های کشور را بین ۳۵ تا ۴۰ سال اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمهندس منوچهر کولانی میانگین عمر ساختمان در ایران را ۳۵تا ۴۰ سال اعلام و تصریح کرد: این در حالیست که عمر ساختمان‌ها در شرایط ایده‌آل بیش از ۱۰۰ سال تعریف شده است.

وی با بیان اینکه می‌توان به این افزایش عمر ساختمان رسید، اظهار کرد: چنانچه اصول ساختمان سازی به دقت رعایت شده و از مصالح استاندارد در ساخت و ساز استفاده شود و مواردی مانند آزمایش جوش و بتن جدی گرفته شود، قطعا می توان عمر ساختمان‌های ایران را به بیش از ۱۰۰ سال افزایش داد.

رییس نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه در خصوص راهکارهای موثر جهت افزایش عمر ساختمان در کشور، گفت: قانون نظام مهندسی مصوب سال ۱۳۷۴ است که خوشبختانه کار بازنگری آن درحال انجام است و چنانچه این قانون بازنگری شده و بتوانیم قوانین نظام مهندسی را مطابق شرایط روز تعریف کرده و‌ زمینه‌ای فراهم شود تا افراد ماهر و متخصص ساخت و سازها را برعهده بگیرند و دخالت‌های موجود در صنف مهندسی کمتر شود، قطعا می‌توان گام موثری در جهت افزایش طول عمر ساختمان‌های کشور برداشت.

وی تصریح کرد: در کنار به روز کردن قوانین سازمان نظام مهندسی باید آموزش نیروهای فنی ماهر و متخصص نیز در دستور کار قرار گیرد.

کولانی نکته حائز اهمیت در افزایش استحکام و طول عمر ساختمان‌ها را استفاده از مصالح استاندارد عنوان کرد و افزود: چنانچه الزامی ایجاد شود که در ساخت ساختمان‌ها از مصالح استاندارد و با کیفیت مشخص استفاده شود، قطعا شاهد افزایش عمر و استحکام ساختمان‌ها خواهیم بود.

 

ایسنا

    نظرات