۸۰ درصد از نیاز مسکن در ۸ کلانشهر/ نیاز به ۲۵ هزار هکتار زمین

۸۰ درصد از نیاز مسکن در ۸ کلانشهر/ نیاز به ۲۵ هزار هکتار زمین

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نیاز به ۲۵ هزار هکتار زمین برای اجرای برنامه‌های دولت تا سال ۱۴۰۵، گفت: ۸۰ درصد از نیاز مسکن در ۸ کلانشهر کشور است.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمد پژمان با بیان اینکه ۲۵ هزار هکتار زمین مسکونی برای اجرای برنامه های مسکن تا سال ۱۴۰۵ نیاز داریم، گفت: این مقدار نیاز خالص زمین مسکونی است که در ۸ کلان شهر مورد نیاز ما است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از نیاز مسکن هم در این شهرها وجود دارد، بیان کرد: این آمار خالص زمین مورد نیاز ما است اما دولت توان تامین همه این مقدار زمین را ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در برخی از شهرها زمین ندارد و در برخی از شهرها هم زمین در اختیار بخش خصوصی و یا سایر سازمان ها است، اظهار داشت: ما حداکثر ۴۰ درصد از نیاز را مورد نیاز بخش مسکن را می توانیم از زمین های دولتی تامین کنیم.

پژمان با اشاره به اینکه در ۸ کلان شهر مشهد، تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز، کرج و قم این زمین ها مورد نیاز است، افزود: بیشترین نیاز به مسکن هم در این شهرها وجود دارد، بنابراین برای حل مشکل زمین باید تمهیداتی را به کار ببریم.

 

مهر

    نظرات