سیاست‌های بلند‌مدت دولتی می‌تواند به کمک بازار مسکن بیاید

سیاست‌های بلند‌مدت دولتی می‌تواند به کمک بازار مسکن بیاید

http://www.bananews.ir/برای خارج شدن بازار مسکن از رکود و بازگشت شرایط با ثبات در این حوزه دولت باید سیاست‌های بلند‌مدت مناسبی از قبیل پرداخت وام را در نظر گیرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irکیوان شادمان،درباره‌ی تاثیر نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن در بازار مسکن اظهار کرد: بازار مسکن به‌طور معمول با نوسانات قیمت ارز میزانی از تاثیر‌پذیری را تجربه می‌کند.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی آن تغییرات قیمت مصالح ساختمانی است که با نوسانات قیمت ارز قیمت مصالح ساختمانی بالا و پایین می‌شود.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که بعد از افزایش قیمت ارز در یک فاصله‌ی سه تا چهار ماهه قیمت خانه هم افزایش می‌یابد، گفت: طی دو سال اخیر بازار مسکن با رکود روبه‌رو بوده که در عین حال این رکود تورمی هم بوده است.

شادمان در ادامه خاطر نشان کرد: برای سازنده‌ها هزینه ساخت بالاتر رفته و با توجه به این‌که شهرداری‌ها هم عوارض ساخت‌وساز را بالاتر برده‌اند، مجموعه عوامل باعث شده که قیمت ساخت برای سازنده‌ها بالاتر رود.

وی با اشاره به این‌که وقتی قیمت‌ها بالا می‌رود در شرایطی که بازار در حال رکود تورمی است، مردم در این حالت گاهی نگران این می‌شوند که قیمت‌ها یکباره افزایش یابد، افزود: همین امر باعث می‌شود در یک بازه زمانی بازار از رکود خارج شود.

این کارشناس مسکن تاکید کرد: برای بازگشت شرایط با ثبات در این حوزه دولت باید سیاست‌های بلند‌مدت مناسبی از قبیل پرداخت وام را در نظر گیرد.

شادمان در ادامه درباره‌ی وضعیت بازار مسکن طی ماه‌های آتی اظهار کرد: در مقطع پایانی سال تا حدودی رونق به بازار مسکن باز می‌گردد ولی این در حالی است که این رونق پایدار نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: بازار مسکن وابستگی‌هایی به مسائل سیاسی کشور دارد که در این حوزه بسیار تاثیر‌گذار است.

 

ایسنا

    نظرات