دو پیام متفاوت تخریب علاءالدین

دو پیام متفاوت تخریب علاءالدین

http://www.bananews.ir/سخنگوی شورای شهر تهران زمینه شکل‌گیری پروژه‌هایی همچون علاالدین را به صورت سربسته اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irرضا تقی‌پور سخنگوی شورای شهر تهران نبود نظارت سیستماتیک در مجموعه مدیریت شهری را علت بروز تخلفات متعدد در سطح شهر عنوان کرد و گفت: شورای شهر تهران فقط نقش نظارتی دارد. البته این مجرای نظارتی شورا از سه کانال گزارش‌های مردمی، کمیسیون‌های شورا و بازدیدهای فردی اعضا است اما نظارت سیستماتیک و یکپارچه‌ای برای شفاف‌سازی اطلاعات وجود ندارد تا بتوان از طریق آن تمامی تخلفات شهر را رصد و پیگیری کرد.

روز گذشته رضا تقی‌پور سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری با اشاره به حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران در جلسه غیرعلنی شورا، تخریب پاساژ علاءالدین را حاوی دو پیام متفاوت برای مدیریت شهری و متخلفان دانست؛ نخست آنکه در مجموعه مدیریت شهری مسیرهای موازی با قانون برای بروز تخلف وجود دارد که متخلفان برای دور زدن قانون به آنها متوسل می‌شوند و دوم اینکه مدیریت شهری تصمیم دارد با قاطعیت با اینگونه تخلفات در سطح شهر برخورد کند. به گزارش «دنیای اقتصاد» سخنگوی شورای شهر که سعی داشت به سوالات خبرنگاران به صورت سربسته پاسخ بگوید در خصوص تخریب پاساژ علاءالدین گفت: از مدت‌ها پیش کمیسیون‌های عمران و شهرسازی شورای شهر و شهرداری در خصوص برخورد با تخلف این مجتمع تلاش کرده بودند اما اهرم‌های فشار، مانع از اجرای این حکم می‌شدند.

او ادامه داد: در طبقه هفتم این مجتمع بیش از ۹۰ واحد تجاری به صورت غیرقانونی ساخته و تغییراتی نیز در طبقه منفی ۳ ایجاد شده بود که بر اساس حکم کمیسیون ماده ۱۰۰، موارد غیرمجاز قلع و قمع شدند. سخنگوی شورای شهر تهران که بارها در میان سخنانش بر فشارهای بیرونی برای جلوگیری از اجرای حکم تخریب پاساژ علاءالدین تاکید کرد، افزود: با حمایت اعضای شورا از شهرداری، این حکم اجرا شد اما اگر زمان اجرا اطلاع‌رسانی می‌شد، باز هم امکان آن وجود داشت که شهرداری نتواند این حکم را اجرایی کند. او در پاسخ به این پرسش که چطور ساخت این طبقه در روز روشن رخ داده اما ماموران شهرداری هیچ گونه برخوردی با آن نکرده‌اند، گفت: متاسفانه برای متخلفان مسیرهای موازی برای تخلف وجود دارد. تقی‌پور گفت: شورا هنوز به موضوع مدیران متخلف ورود پیدا نکرده و شهردار باید از مراجع قضایی، پیگیر این موضوع باشد اما مشکل اصلی وجود مسیرهای موازی است که اجازه می‌دهد فعالیت‌های غیرقانونی انجام شود.

ناگفته‌های قالیباف از نحوه تخریب علاءالدین

محمدباقر قالیباف شهردار تهران که دیروز برای ارائه گزارش تخریب پاساژ علاءالدین در جلسه شورای شهر حاضر شده بود، با اشاره به اینکه شخصا ۱۵ ماه است این موضوع را دنبال می‌کنم گفت: برای اجرای رأی ۳۰ مغازه در طبقه هفتم تخریب و طبقه ۳ نیز به صورت کامل تخریب و تبدیل به انبار تجاری شد. او تاکید کرد: پس از آتش‌سوزی که در واحد تجاری در تهران رخ داده توقع از شهرداری این است که در موضوع ایمنی اغماضی نکند و برهمین اساس موضوع ایمنی در شهر تهران به هیچ عنوان قابل اغماض و گذشت نیست.

 

دنیای اقتصاد

    نظرات