تکمیل متروی تهران با اعتبارات دولتی ۲۵۰ سال طول می کشد

تکمیل متروی تهران با اعتبارات دولتی ۲۵۰ سال طول می کشد

http://www.bananews.ir/معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: چنانچه با این اعداد و ارقام پیش برویم ۲۵۰ سال طول می کشد تا متروی تهران تکمیل شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irسید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: با توجه به عدد مصوب مجلس شورای اسلامی، تنها دو کیلومتر و با عنایت به رقم پرداخت شده از سوی دولت تا این تاریخ، تنها یک کیلومتر مترو می توان ساخت و این در شرایطی است که مدیریت شهری قول ساخت سالیانه ۳۰ کیلومتر متروی جدید را به شهروندان تهرانی داده است و با تدبیر شهردار محترم تهران قطعاً به تعهد خویش عمل خواهیم کرد.

وی که در جلسه شورای مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سخن می گفت، تأکید کرد: قرار نیست همه فشارها روی گرده مدیریت شهری تهران و در نتیجه مردم این کلان شهر باشد و از این رو در این مقطع زمانی که فصل بودجه بندی در مجلس شورای اسلامی است، زمان آن رسیده که مطالبه سهم مردم تهران از بودجه حمل و نقل عمومی را از دولت مورد تأکید قرار دهیم.

 

مهندس تشکری هاشمی با اشاره به این که سلامت مردم تهران بر اثر آلودگی هوا با خطر رو به رو شده و آلاینده های هوا حتی جان شهروندان را به مخاطره انداخته، اظهار کرد: اگر نمایندگان مجلس و دولت مردان اعتقاد دارند اصلی¬ترین مشکل پایتخت آلودگی هواست، زمان آن فرا رسیده که توسعه حمل و نقل عمومی را مورد توجه جدی قرار داده و همه با هم کمک کنیم تا سال آینده گسترش جهشی ناوگان حمل و نقل شهری رقم بخورد.

وی با بیان این که باید در مطالبه حق مردم تهران صداقت و البته سماجت داشته باشیم و فراموش نکنیم برای دریافت مطالبات شهروندان این کلان شهر جلوی پایمان فرش قرمز پهن نکرده اند، تصریح کرد: با این وجود، خود را موظف می دانیم جلوی پای افرادی که حمل و نقل عمومی را برای رفت و آمد انتخاب کرده و می کنند، فرش قرمز پهن کنیم و از تمام ظرفیت های موجود به این منظور استفاده کنیم.

تشکری هاشمی با تأکید بر این که باید از ظرفیت هایی همچون B.O.T و فاینانس و اعتبارات صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی به منظور توسعه حمل و نقل عمومی حداکثر استفاده را به عمل آوریم، اضافه کرد: به این منظور مجموعه های مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و سایر مجموعه های دست اندرکار حمل و نقل شهری باید از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با اعلام این که ۶۴۴ دستگاه اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با همکاری سازمان پایانه ها در ایام اربعین حسینی نسبت به ارائه خدمت به عزاداران حضرت اباعبداله الحسین (ع) اقدام نمودند، از خدمات دست اندرکاران این اقدام خداپسندانه با اهدای لوح تقدیر، قدردانی کرد.

در این جلسه که پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، محمد رضا حاجی بیگی مدیرعامل سازمان پایانه ها، علی اکبر مرشدلو مدیر حراست معاونت حمل و نقل و ترافیک و محمد بنی حسن فرمانده بسیج این معاونت به واسطه خدمات رسانی به عزاداران امام حسین (ع) مورد قدردانی قرار گرفتند، مسعود رنجبریان مدیرکل برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک گزارشی از وضعیت پیش بینی بودجه این معاونت برای سال آینده ارائه داد.

گفتنی است در پایان این جلسه طی احکام جداگانه ای از سوی معاون شهردار تهران، پوریا محمدیان به عنوان قائم مقام جدید سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و عبدالقادر میرزایی قمی به عنوان معاون جدید آموزش این سازمان منصوب و معرفی شدند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات