کمر کاشمر می‌شکند؟

کمر کاشمر می‌شکند؟

http://www.bananews.ir/شهردار کاشمر گفت: ارائه خدمات اولیه به ساکنان مسکن مهر نیازمند تخصیص ۴۰ میلیارد تومان است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irجعفر سلیمانی اظهار کرد: متاسفانه مسئولان استان بر این باورند که شهرداری باید از افراد سایر نقاط شهر عوارض بگیرد و برای دولت در بخش مسکن مهر هزینه کند در صورتی که تفکر اشتباهی است. پیشنهاد شده ۱۵۰ قطعه زمین به جای پول به شهرداری یا پیمانکاران بدهند تا از این طریق بتوانند زیرساخت‌ها را کامل و شهروندان از امکانات رفاهی مطلوب در این پروژه برخوردار شوند.

شهردار کاشمر با اعلام اینکه تاکنون دولت و وزارت مسکن و شهرسازی به تعهد خود در خصوص ایجاد زیر ساخت پروژه مسکن مهر کاشمر عمل نکرده است، گفت: اگر دولت و وزارت مسکن و شهرسازی به تعهد خود در خصوص ایجاد زیرساخت‌ها عمل کنند و مبلغ مورد نیاز را به مسکن مهر بدهند قطعأ سکونت در آنجا مطلوب خواهد بود، اما اگر بی تدبیری‌ها در خصوص این پروژه ادامه یابد قطعأ با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد. متاسفانه تاکنون مدیرکل مسکن و شهرسازی جوابی در زمینه تکمیل زیرساخت‌ها به شهرستان نداده است.

 

وی با بیان اینکه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش بناهایی است که در پروژه مسکن مهر کاشمر ساخته شده است، افزود: ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی در این شهر وسعتی همانند شهر بردسکن را در خود جای می‌دهد.

سلیمانی با اشاره به اینکه زمانی شهروندان از این پروژه به آرامش خواهند رسید که زیرساخت‌ها تکمیل شود، بیان کرد: بیش از ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه تکمیل آماده سازی فضاهایی است که در پروژه مسکن مهر باید ایجاد شود.

وی افزود: چون دولت خودش مستقیما نمی‌تواند وارد ساخت و ساز شود کار را به کسانی واگذار کرده است که برای اجرا تخصص کافی نداشته‌اند. به دولت گذشته در خصوص اجرای پروژه مسکن مهر بیشتر از نمره ۱۲ نمی‌توان داد. اگر چه زیر ساخت‌های شهری و مسیرهای دسترسی در این پروژه باید ایجاد می‌شد اما هنوز ۴۰ میلیارد تومان برای رساندن خدمات اولیه مورد نیاز ساکنان مسکن مهر نیاز است. دولت قبل و دولت یازدهم تاکنون فکری در این خصوص نکرده‌اند.

سلیمانی ادامه داد: مسئولان هنوز نپذیرفته‌اند که برای مسکن مهر چه هزینه‌ای صورت گرفته است تا به جای نقد کردن به فکر چاره باشند. برای ۲۵ هزار نفر جمعیت یک شهر ۶۰ سال طول می‌کشد تا زیرساخت‌ها تامین شود اما حال به یک‌باره ۲۰ درصد به جمعیت این شهر اضافه شده است.

وی تصریح کرد: شاید بتوان برای هزینه‌های جاری فکری کرد اما برای سایر هزینه‌ها، اگر قرار باشد همانند شهرک سید مرتضی که دولت و سازمان واگذار کننده، آن بر روی شهر کاشمر خراب کردند و بعد از ۳۰ سال سکونت، کاری برای تکمیل زیرساخت‌های این شهرک صورت نگرفته، در مسکن مهر نیز چنین شرایطی اتفاق بیفتد، کمر شهر کاشمر می‌شکند و شهرداری نخواهد توانست اقدام موثری انجام دهد. اگر دولت بخواهد از تکمیل زیرساخت‌ها در پروژه مسکن مهر شانه خالی کند ۲۵ سال زمان لازم است تا خدمات ارائه شود.

سلیمانی در خصوص تخلفات صورت گرفته در فاز ۵ مسکن مهر افزود: هر نامه‌ای از سوی نظام مهندسی به دست ما برسد پیگیری خواهیم کرد چون بر این باور هستیم که مباحث فنی و اصولی توسط تمامی فعالان حوزه ساخت و ساز باید رعایت شود. یکی از اقدامات قانونی برای رفع مشکلات این پروژه، پلمب کردن است.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهیم چشم‌های خود را بر روی پروژه مسکن مهر نبندند و در جهت روشن شدن تکمیل زیر ساخت‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. شهرداری آمادگی را دارد تا ظرفیت‌های اجرایی و عملیاتی خود را جهت تکمیل شدن زیرساخت در اختیار قرار دهد، چون معتقدیم رها کردن این پروژه به صلاح دولت و شهروندان جامعه نیست.

شهردار کاشمر بیان کرد: در صورت امکان اعلام کرده‌ایم تا ۱۲ کیلومتر ساخت بلوارهای دسترسی به مناقصه عمومی گذاشته شود تا خودمان وارد شویم. متاسفانه در حال حاضر شرکت تعاونی مسکن مهر، آسفالت را با وضعیت نامطلوبی انجام داده و معابر اصلی و بلوارهایی که چشم انداز مسکن مهر را شکل می‌دهند رها کردیم.

وی اظهار کرد: همه به دنبال این هستند تا صورت مسئله را پاک کنند در صورتی که این شهروندان هستند که آزار می‌بینند.

 

ایسنا

    نظرات