محاسبات برای مقاوم‌سازی پاساژ علاء‌الدین صورت نگرفت

محاسبات برای مقاوم‌سازی پاساژ علاء‌الدین صورت نگرفت

http://www.bananews.ir/رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: پاساژ علاء‌الدین پایداری و تحمل بار اضافه را نداشته است و در صورت تقویت این ساختمان می‌توانست باقی بماند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irسعید غفرانی - رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران -درباره‌ی تخریب طبقات پاساژ علاء‌الدین اظهار کرد: ساختمان پایداری و تحمل بار اضافه را نداشته است.

وی با بیان این‌که هر ساختمانی که ساخته می‌شود می‌تواند تقویت شود، تصریح کرد: ما اعلام کردیم در صورت محاسبه مهندس مشاور برای این پاساژ و همچنین داشتن مجوز از نظر شهرسازی و شهرداری امکان تقویت این ساختمان وجود دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به این‌که تقویت ساختمان‌ها یک امر نشدنی نیست و فقط باید سیر طبیعی آن طی شود، تصریح کرد: برای این ساختمان شرکت‌های مقاوم‌سازی که صلاحیت مقاوم‌سازی دارند می‌توانستند تقویت این ساختمان را برعهده بگیرند.

غفرانی تاکید کرد: برای این ساختمان‌ها اگر سیر طبیعی طی می‌شد این امکان وجود داشت که مقاوم‌سازی صورت گیرد، اما در حال حاضر با زیر سوال رفتن مجوز آن دیگر مقاوم‌سازی معنایی ندارد.

وی با اشاره به این‌که سازمان نظام مهندسی اعلام کرده بود که در صورت تایید مجوز شهرداری و حل شدن مباحث شهرسازی مقاوم‌سازی این ساختمان زیر نظر مهندسین مشاور و شرکت‌های مقاوم‌ساز مستمر می‌تواند صورت گیرد تصریح کرد: اما این اتفاق نیفتاد و محاسبات درستی صورت نگرفته و در نهایت به تقاضاها هم توجه درستی نشده است.

 

ایسنا

    نظرات