بازار مسکن در انتظار مشخص شدن طرح‌های نهایی دولت

بازار مسکن در انتظار مشخص شدن طرح‌های نهایی دولت

http://www.bananews.ir/نوسانات قیمت در بازار مسکن با تغییرات جزیی روبه‌روست و با توجه به کمبود نقدینگی و عدم توانایی قدرت خرید مردم تا مشخص نشدن طرح‌های دولت روند رکود در بازار مسکن ادامه خواهد داشت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irایرج رهبر رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تهران درباره‌ی وضعیت عرضه و تقاضا در بازار مسکن اظهار کرد: روند بازار مسکن نسبت به یک ماه گذشته تفاوتی نداشته و پیش‌بینی می‌شود تا آغاز سال جدید تغییری در آن ایجاد نشود.

وی با بیان این‌که تحولی در طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه مسکن دیده نمی‌شود، تصریح کرد: با توجه به پایین‌بودن قدرت خرید مردم روند رکودی در بازار مسکن ادامه خواهد داشت.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تهران با اشاره به این‌که قیمت‌ها در مقاطع زمانی مختلف فقط با تغییرات جزیی روبه‌رو می‌شوند، گفت: کمبود نقدینگی و عدم توانایی خرید مردم اصلی‌ترین مساله است.

رهبر تاکید کرد: گروهی از مردم دست نگه داشتند به این امید که تغییر و تحولی در قیمت‌ها به وجود بیاید.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تهران درباره‌ی تاثیر مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ در حوزه مسکن اظهار کرد: روند این مذاکرات تاثیر مستقیمی در بازار مسکن ندارد.

وی افزود: در صورت تغییرات اساسی در اقتصاد کلان کشور و تحولات ایجاد شده طبیعی است که حوزه مسکن از این تغییرات متاثر خواهد بود. اما به نظر نمی‌رسد که عکس‌العمل سریعی بعد از مذاکرات ایران با ۱+۵ در حوزه مسکن به وجود بیاید.

رهبر با اشاره به سیاست‌های کلان دولتی تصریح کرد: انتظارات مردم این است که طرح‌های کلی دولت در حوزه مسکن مشخص شود تا شاید تحولی در بازار به وجود بیاید.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تهران خاطر نشان کرد: طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های دولتی می‌تواند در روند معاملات تاثیر‌گذار باشد.

 

ایسنا

    نظرات