افزایش قیمت مسکن مهر به پایان رسید

افزایش قیمت مسکن مهر به پایان رسید

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون سه دستورالعمل در پروژه‌های مسکن مهر اجرا شده که خوشبختانه این دستورالعمل‌‌ها به پایان رسیده و دستورالعمل‌ شماره چهارمی وجود نخواهد داشت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاحمد اصغری مهرآبادی مجری ویژه و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر که قرارداد ساخت آنها منعقد شده است یک میلیون و ۶۸۰ هزار واحد ساخت آنها به اتمام رسیده و از این تعداد یک میلیون و ۲۵۲ هزار واحد از آنها افتتاح شده و ۲۰۰ هزار واحد نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مهرآبادی با اشاره به اینکه ۴۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است گفت: هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن برای ساخت مسکن مهر در بافت های فرسوده، ۴ هزار میلیارد تومان از آنها برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد روستایی و ۴۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات برای حوادث غیرمترقبه پرداخت شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: تا پایان سال آینده بخش عمده‌ای از واحدهای مسکن مهر در تعداد زیادی از استان‌ها افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی مسکن مهر ۹۰ درصد است گفت: سعی خواهیم کرد بخش عمده‌ای از واحدهای مسکن مهر را به بهره‌برداری برسانیم.

مهرآبادی در ادامه در خصوص سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه تاکنون سه دستورالعمل برای واحدهای مسکن مهر ابلاغ شده است که دو دستورالعمل در دولت دهم و یک دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر در دولت یازدهم ابلاغ شده است گفت: تا افتتاح کامل پروژ‌ه‌های مسکن مهر دستورالعمل جدیدی ابلاغ نمی‌شود افزایش قیمت دیگری در این پروژه‌ها نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه موفق شدیم مصوبات مختلفی را طی این دوره از شورای پول و اعتبار دریافت کنیم گفت: در گام اول از ۴۸ هزار میلیارد تومان میزان اعتبارات را به ۵۰ هزار میلیارد رساندیم و توانستیم این ۲ هزار میلیارد تومان سقف تسهیلات مسکن مهر را افزایش ۵ میلیون تومانی بدهیم و سقف تسهیلات به ۲۵ میلیون تومان رسید.

مهرآبادی در ادامه اظهار داشت: مصوبه دومی که از شورای پول و اعتبار گرفتیم مربوط به افزایش مدت زمان پرداخت تسهیلات بانکی از ۱۵ سال به ۲۰ سال بود و مصوبه سوم مربوط به نرخ یکسان سود تسهیلات بود که در گذشته تنها نرخ سود بانک مسکن ۴ درصد و ۷درصد و ۹ درصد بود که با تصویب شورای پول و اعتبار سایر بانک‌های عامل نیز دارای این سه نوع نرخ سود است.

وی در ادامه توضیح داد: با پیگیری های وزیر راه و شهرسازی توانستیم برای کاهش آورده متقاضیان تسهیلات مسکن مهر را از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت اکثر واحدهای مسکن مهر به اتمام رسیده و این واحدها در انتظار تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی هستند گفت: یک کمیسیون مشترک در دفتر معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو اعتبارات موردنیاز برای تکمیل این خدمات را ارائه کردند تا با تأمین آنها بتوانیم بخشی از خدمات روبنایی و زیربنایی واحدهای مسکن مهر را تأمین کنیم.

مهرآبادی در ادامه یادآور شد: تاکنون ۵ هزار میلیارد تومان برای تکمیل خدمات روبنایی از جمله مسجد، مدرسه، بیمارستان و مراکز تجاری در لایحه بودجه امسال در نظر گرفته شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در ادامه توضیح داد: مالیات و بیمه‌ای که از متقاضیان مسکن مهر دریافت می‌شود به این صورت است که برای این مالیات در هر متر مربع متقاضیان باید ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنند که این مالیات نیز باید متقاضیان مسکن مهر پرداخت کنند ولی در برخی از پروژه‌ها از جمله پردیس دو نوع تفاهم‌نامه وجود دارد که در تعدادی از این تفاهم‌نامه‌ها متقاضیان باید مالیات پرداخت و برخی از آنها قید شده که پیمانکاران باید مالیات را پرداخت نمایند.

مهرآبادی با اشاره به اینکه در پروژه‌های مسکن مهر ۲ هزار و ۲۵۰ باب مدرسه، ۸۰۰ باب مسجد و ۳۰۴ کلانتری نیاز است گفت: برای این پروژه‌ها اعتبارات برآورد شده و تا زمانی که اعتبارات تصویب نشود نمی‌توانیم ساخت این پروژه‌ها را آغاز کنیم.

مهر‌آبادی در ادامه یادآور شد: تاکنون ۳۰۰ باب مدرسه ساخته شده و از این تعداد ۱۰۰ باب به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن مهر از اعتبارات دولتی تمامی هزینه‌های مسکن مهر از محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان تأمین می‌شود که ما سعی کردیم با افزایش تسهیلات بانکی بخش از آورده متقاضیان را کاهش دهیم.

مهرآبادی در ادامه تصریح کرد: برای تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی در پردیس اقدام به تهاتر کردیم و سعی کردیم با فروش زمین به پیمانکاران یا وزارت نیرو بخشی از هزینه‌ها را کاهش دهیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از هزینه‌ها از جمله حصارکشی، ایجاد شبکه‌های آب و فاضلاب در پرند نیز هزینه‌بر بوده است گفت: ایجاد این خدمات زیربنایی و روبنایی که برای واحدهای مسکونی لازم و ضروری بوده است زمینه‌ساز این افزایش قیمت‌ها شده است.

مهرآبادی در ادامه به جریمه پیمانکاران متخلف اشاره کرد و گفت: در صورتی که پیمانکاران زمان تحویل واحدها را به تأخیر بیاندازند باید جریمه پرداخت کنند و در صورتی که پیمانکاری به صورت عمدی زمان تحویل واحدها را به تأخیر بیندازد در لیست سیاه قرار می‌گیرد و از این پیمانکاران دیگر در هیچ پروژه مسکنی استفاده نمی‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات