آخرین اخبار از نوسازی تاکسی‌های برون شهری

آخرین اخبار از نوسازی تاکسی‌های برون شهری

http://www.bananews.ir/رییس انجمن سواری کرایه کشور از برنامه ریزی برای نوسازی ناوگان این بخش در‌ آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irرحمت حاج محمدعلی با بیان این‌ مطلب تصریح کرد: با توجه به تسهیلات و امکانات در نظر گرفته شده تا پایان سال جاری هزار دستگاه از تاکسی‌های برون شهری فعال در سطح کشور نوسازی خواهند شد.

وی اضافه کرد: برای راحت شدن کار رانندگان درنوسازی خودروهایشان در چند حوزه تسهیلات حمایتی در نظر گرفته شده که با سود پایین امکان نوسازی تاکسی‌های فعال در کشور را می‌دهد.

به گفته حاج محمدعلی، برای عملی شدن این طرح یک وام ۱۰ میلیونی با سود چهار درصد در اختیار رانندگان تاکسی قرار می گیرد که با سه میلیون سوبسیت ارائه شده از سوی سازمان حمل و نقل امکان نوسازی خودروها را فراهم می کند.

رییس انجمن سواری کرایه کشور با بیان این‌که در این مرحله از طرح هزار تاکسی برون شهری نوسازی خواهد شد اظهار کرد: برای پایین آوردن سن ناوگان تاکسی‌های فعال برون شهری حداقل به نوسازی ۴۰۰۰ دستگاه تاکسی نیاز داریم که با افزایش حمایت‌ها اجرایی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تسهیلات ارائه شده از سوی سازمان حمل و نقل که پس از چهار سال صورت گرفته امید برای بهبود وضعیت ناوگان تاکسی‌های برون شهری افزایش پیدا کرده و هر چند نوسازی هزار دستگاه ابتدایی تنها نقطه شروع کار است اما در صورت تامین اعتبارات لازم در ماه‌های آینده می توان امید داشت که سن ناوگان از شرایط فعلی بهتر شده و کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، چندی قبل وزارت راه و شهرسازی در آمار رسمی اعلام کرد سن ساخت بخش عمده‌ای از ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری ایران از نظر بسیار بالا رفته و از استانداردهای موجود فاصله گرفته است.

هر چند هنوز آمار دقیقی از تسهیلات ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای بهبود وضعیت ناوگان ها ارائه نشده اما نوسازی هزار دستگاه تاکسی تا پایان امسال نشان از توجه دوباره به سن ناوگان برون شهری دارد که در سال های گذشته توجه چندانی به آنها صورت نگرفته است.

 

ایسنا

    نظرات