ممیزی املاک، ‌الفبای کار شهرداری‌هاست

ممیزی املاک، ‌الفبای کار شهرداری‌هاست

http://www.bananews.ir/شهردار ملایر‌ با تأکید بر اینکه ممیزی املاک، ‌الفبای کار شهرداری رهاست، ‌گفت: به همین منظور به املاک تجاری نامه در برخی خیابان‌های شهر داده شده تا مدارک مبنی بر تجاری بودن ملک خود را به شهرداری تحویل دهند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irدکتر‌"علی رضا رضایی"، در جمع خبرنگاران افزود: اگر ملکی فعالیت تجاری دارد،‌ باید مسیر قانونی تجاری شدن را طی کند.

وی، ‌خاطرنشان کرد: شهرداری ملایر باید بانک اطلاعاتی جامعی از اماکن تجاری داشته باشد تا بتواند برای آنها سیاست گذاری کند.

رضایی، ‌عوارض نوسازی و کسب و پیشه را جزء منابع درآمدی پایدار شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: این عوارض باید سالیانه پرداخت شود.

وی از افزایش سهم شهرداری ملایر در عوارض ارزش افزوده خبرداد و اظهارکرد: مقرر گردید بخشی از عوارض ارزش افزوده پس از وصول به شهرداری تعلق بگیرد.

رضایی، خاطرنشان کرد: درآمد شهرداری ملایر نسبت به سال قبل کاهشی نداشته است اما با مدیریت منابع مالی،‌ هزینه ها ۶۷ درصد کاهش یافته است و ما توانستیم بخشی از بدهی‌های شهرداری ملایر را پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نهادهای غیردولتی خودگردان هستند، ادامه داد: هرچه میزان درآمد شهرداری‌ها افزایش یابد، ‌کیفیت و نوع و تعداد خدمات ارائه شده نیز ارتقا خواهد یافت.

رضایی با اشاره به اینکه درحال حاضر درآمد شهرداری‌ها وابسته به عوارض و صدور پروانه ساخنتمانی است،‌ گفت: رکود بخش و ساز در میزان درآمد شهرداری‌ها اثر منفی گذاشته است.

شهردار ملایر با بیان اینکه در چنین شرایطی ارائه خدمات مطلوب به شهروندان نیازمند تدبیر و مدیریت هزینه‌ها و نیروی انسانی است، ‌اظهارکرد: شهرداری ملایر سعی کرده پروژه‌های عمرانی خود را با قدرت پیگیری و اجرائی نماید و از میزان خدمات شهری نکاهد.

فقط ۲۰ درصد پسماند کشور بازیافت می شود

شهردار ملایر،‌ مدیریت پسماند شهری را یکی از معضلات موجود عنوان کرد و گفت: طبق آمار مستند فقط ۲۰ درصد پسماند کشور بازیافت می‌شود.

رضایی‌ با اشاره به اینکه ملایر از نظر مدیریت پسماند در ابتدایی ترین سطح به سرمی برد، افزود: در سفر به تعران و نشستی که با اعضای شورای شهر داشتیم از دو سایت مدیریت پسماند تهران بازدید به عمل آمد و رای زنی های لازم در این راستا انجام شد.

وی از انعقاد و امضای تفاهم نامه‌ای با یک سرمایه گذار جهت راه اندازی سایت مدیریت پسماند در ملایر خبرداد و اظهارکرد: تفکیک زباله‌ها یکی از موارد مهمی است که در دستور کار قرار دارد.

رضایی با اشاره به اینکه برای راه اندازی یک خط ۲۵۰ تنی،‌ به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، تصریح کرد: یکی از نکات مهم و کلیدی در بحث مدیریت پسماند، ‌تخمین و آمار دقیق و وزن پسماند تولیدی می باشد.

شهردار ملایر در ادامه به مشکلات و دردهای مشترک تمامی شهرداری‌های کشور اشاره کرد و گفت: حمل و نقل و ترافیک شهری،‌ نبود منابع درآمدی پایدار و ‌نبود سازمانی مشخص و سازماندهی شده برای شهرداری‌ها، ‌فقدان مدیریتی منسجم در این حوزه، فقدان ضمانت اجرائی احکام تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰و کمبود منابع آب جهت آبیاری فضای سبز،‌ از جمله مهمترین مشکلات کاری شهرداری‌ها به شمارمی‌رود.

رضایی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر ارکان اصلی مدیریت شهری به شمار می رود، ‌افزود: تعامل سازنده این دو باهم و تدبیر امور، ‌زمینه ساز توسعه و پیشرفت و هم افزایی در سطح شهر خواهد بود و این مهم در ملایر اجرائی شده است.

احداث ۶۵ پروژه عمرانی توسط شهرداری ملایر

شهردار ملایر با بیان اینکه ۶۵ پروه انتفاعی و غیرانتفاعی در سطح شهر ملایر در حال اجراست، ‌گفت:‌ علی رغم وحو مشکلات مالی،‌ اما هیچکدام از پروژه‌ها تعطیل نشده و همگی از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند.

وی به انجام فاز ۱و۲ تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب اشاره و اظهارکرد: برآورد هزینه اجرای آن ۱۳ میلیار تومان است که از منابع داخلی شهرداری تأمین خواهد شد و عملیات اجرائی آن توسط یک شرکت مطرح آغاز شده است.

وی افزود: مطالعات اولیه فازهای ۱و۲ تقاطع غیرهمسطح میدان تعاون نیز انجام شده است که پیش بینی می‌شود برای اجرای آن ۱۲ میلیارد تومان بودجه لازم باشد.

شهردار ملایر به اختصاص ۵/۴ هکتار از اراضی پروژه مینی ورد ملایر جهت احداث" باغ موزه دفاع مقدس" در اشاره کرد و گفت: تحقق این طرح عظیم نیازمند مساعدت و پای کاربودن همه دستگاه‌های اجرائی است.

رضایی از آغار عملیات اجرائی پروژه نمایشگاه بین المللی در ضلع جنوبی میدان کوثر در دهه فجر خبرداد و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۸ باب از مغازه های در طرح تعریض ملایر، ‌با صرف هزینه‌ای معادل ۲ میلیارد تومان توسط شهرداری تملک شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح تعریض خیابان های شهدا و مصطفی خمینی ملایر از سال ۱۳۷۱ آغاز شده است و ۷۶۱ ملک تجاری در مسیر این تعرض قرار دارد:، افزود: طی ۲۰ سال اخیر مجموعاً ‌۲۰۸ باب مغازه با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تعریض شده است.

شهردار ملایر از احداث ۳ دهنه سوغات سرا در پارک ولایت، ‌ایجاد اصلاح هندسی در کلیه میادین سطح شهر، ‌اصلاح تابلوها ‌و تدوین طرح جامع مطالعاتی تابلوهای راهنما خبرداد و یادآورشد: نصب چراغ‌های هشدار دید در شب با تمرکز بر روی کمربندی‌ها، ‌اجرای عملیات لوله گذاری به طول ۱۷ کیلومتر در بلوارها ‌و پلاک کوبی و تهیه شناسنامه سلامت برای درختان سطح شهر به همت شهرداری ملایر صورت پذیرفته است.

 

ایسنا

    نظرات