بلاتکلیفی خریداران مسکن مهر مپسا پس از ۷ سال

بلاتکلیفی خریداران مسکن مهر مپسا پس از ۷ سال

http://www.bananews.ir/با گذشت ۷ سال از آغاز نام نویسی از متقاضیان مسکن مهر در تعاونی های مپسا، هنوز اغلب خریداران موفق به دریافت واحدهایشان نشده‌اند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمشکلات پروژه مسکن مهر همچنان گریبانگیر متقاضیان است و برخی از اعضای تعاونی های مسکن مهر پس از گذشت ۷ سال موفق به تحویل واحدهایشان نشده‌اند و تعاونی ها با بهانه های مختلف از آنها پول دریافت می کنند اما خبری از واحدها نیست.

بخشی از این تعاونی ها که سهم زیادی را در ساخت و ساز مسکن مهر دارند، مربوط به شرکت مپسا است. تعاونی های مشاغل آزاد که زیر نظر این شرکت تشکیل شده اند ساخت حدود ۵ هزار واحد را در شهرجدید پرند برعهده گرفته اند که در این سالها مشکلات زیادی رابرای متقاضیان به وجود آورده است.

برخی از این واحدها تکمیل نشده و هنوز از متقاضیان پول دریافت می شود، ضمن آنکه تعدادی از تعاونی ها هم به دلیل برخی مشکلات هیات مدیره، وضعیت مشخصی ندارند و مردم سرگردان میان تعاونی و شرکت عمران پرند هستند.

ازسوی دیگر، شرکت عمران پرند هم اعلام کرده تازمانیکه تعاونی پول اعضا را به حساب این شرکت واریز نکند نمی تواند پروژه از دست تعاونی ها خارج کند. از سوی دیگر، هم تعاونی ها مرتب از مردم پول می‌گیرند اما در نهایت خبری از تحویل واحدها نیست.

در این رابطه یکی از مشاوران قائم مقام وزیر راه در امر مسکن مهر با بیان اینکه ما مدارک و مستنداتی از مدیرعامل مپسا داریم که نباید با تعاونی‌ها مذاکره کند، گفت: در سال ۹۲ صورتجلسه‌ای با مدیرعامل مپسا داشتیم مبنی بر اینکه فقط از طریق پرداخت پول به حساب مسدودی اعضا می توانند اقدام کنند اما این اتفاق نیافتاده و تعاونی ها همچنان از مردم پول می گیرند.

وی با بیان اینکه بدون هیچ حساب و کتابی پول از اعضا دریافت می شود، افزود: گزارش تخلفات را هم به وزیر ارسال کردیم و وزیر مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید دستور داده است که اگر شرکت‌ها به وظایف خود عمل نکنند، اقدام قانونی انجام دهند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شرکت عمران شهر جدید باید وارد قضیه شود، بیان کرد: ما بارها گفتیم که باید دست تعاونی‌ها در پروژه مپسا کوتاه شود و تنها راه حل عبور از بحران مپسا که ۵ هزار واحد ما را با مشکل مواجه کرده، همین است.

وی افزود: ما در پرند ۹۸ هزار واحد مسکن مهر ساختیم اما به اندازه ۵ هزار واحد مشکل نداشتیم، بنابراین تنها راه خروج از بحران مپسا این است که دست تعاونی ها کوتاه شود. وی با بیان اینکه اینها تعاونی های مشاغل آزاد هستند که مرتب از مردم پول می گیرند، گفت: واریز پول فقط به حساب مسدودی اعضا مورد قبول ما است، زیرا هرعضوی یک حساب دارد و باید به حساب آنها پول واریز شود.

براین اساس هنوز پس از گذشت چندین سال از نام نویسی اعضای تعاونی مسکن مهر مپسا، هنوز این واحدها به خریداران تحویل داده نشده و به تازگی هم به آنها اعلام شده که باید ۱۵ میلیون تومان دیگر به حساب تعاونی پول واریز کنند.

 

مهر

    نظرات