جلوگیری از افزایش قیمت مسکن همراه با تولید

جلوگیری از افزایش قیمت مسکن همراه با تولید

http://www.bananews.ir/تولید در بازار مسکن می تواند از جهش ناگهانی قیمت ها در مقطعی جلوگیری کند، این مساله در حالی است که رکود اقتصادی، بیکاری و پایین بودن قدرت خرید مردم روند فعلی را به وجود آورده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irهادی نظرپور کارشناس مسکن درباره وضعیت عرضه و تقاضا در بازار مسکن اظهار کرد:‌ عرضه لازم این بازار است اما این در حالی است که قدرت خرید مردم پایین است.

وی افزود: وقتی کسی قصد خرید دارد باید یک منبع درآمد مطمئن را در نظر داشته باشد که در حال حاضر میزان این اطمینان میان مردم پایین است.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که در سال آینده به بیش از ۱۰ میلیون مسکن نیاز داریم، تصریح کرد: لازمه این روند ساخت و ساز در این حوزه است.

نظرپور با اشاره به این‌که در حال حاضر رکود اقتصادی، بیکاری و پایین بودن قدرت خرید مردم روند فعلی را به وجود آورده است، گفت: اگر تولید اتفاق نیفتد قیمت‌ها در مقطعی به صورت پلکانی افزایش خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: شکاف طبقاتی در جامعه وجود داردو کسانی نیز هستند با درآمدهای کلان وقیمت‌های بالا اقدام به خرید و فروش می‌کنند.

این کارشناس مسکن در ادامه با اشاره به روند مذاکرات ایران با ۱+۵ گفت: قطعا نتیجه مذاکرات می تواند در بازار مسکن تاثیرگذار باشد اگر وضعیت سیاسی به ثبات برسد به وضعیت اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

 

ایسنا

    نظرات