انتشار پژوهشنامه حمل و نقل در بانک مقالات تخصصی کشور
مجموعه مقالات پژوهشنامه حمل و نقل در بانک مقالات تخصصی کشور ( مرجع دانش)نمایه سازی و منتشر گردید.
به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،این فصلنامه به صاحب امتیازی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ، در ۱۱ دوره حدود ۳۷ شماره با تعداد ۲۶۷ عنوان مقاله به زبان فارسی منتشر نموده است.کلیه مقالات از طریق سیویلیکا قابل جستجو و دریافت می باشند.
لازم به ذکر است ،پژوهشنامه حمل و نقل تحت حمایت پایگاه سیویلیکا بوده و از این پس علاقه مندان می توانند فراخوان دریافت مقاله این نشریه را بر روی پایگاه سیویلیکا مشاهده نمایند.
فهرست مقالات منتشر شده در این شماره:
دوره ۱۱- شماره ۱- بهار ۱۳۹۳
- بررسی تأثیر خرده لاستیکها بر کاهش ارتعاشات منتشره از خطوط ریلی در محیط اطراف
- بهره وری در بخش حمل و نقل با استفاده از رهیافت کالمن فیلتر
- طراحی مسیرهای بلند در شبکه اتوبوسرانی شهر اصفهان
- بررسی تطبیقی تحدید مسئولیت متصدی حمل و نقل در قراردادهای حمل و نقل بین المللی کالا
- ارزیابی آزمایشگاهی تأثیر افزودنی بنتونیت بر خواص عملکردی مخلوط آسفالتی
- مکانیابی پایانه های مسافربری برونشهری با استفاده از مدل بهینه سازی چند معیاره در شهر تهران
- ارزیابی ریسک در پروژههای پلسازی با استفاده از آنالیز درخت خطای فازی
- تحلیل الاستوپلاستیک تونل های زیر سطح آب زیرزمینی با درنظر گرفتن اثر تراوش
دوره ۱۰- شماره ۴- زمستان ۱۳۹۲
- ارایه مدل تخمین بهنگام طول صف در خیابان های شریانی اشباع شهر تهران
- تأثیر سیمان و آهک بر خواص عملکردی مخلوطهای بازیافتی سردبا امولسیون قیر پلیمری
- مدلسازی شیروانی های سنگی در برابر شکست واژگونی خمشی در شرایط استاتیکی و دینامیکی (تحلیلی، آزمایشگاهی و عددی)
- مبنای مسئولیت متصدی حمل و نقل در حقوق ایران و کنوانسیونهای بین المللی (سی ام آر– ورشو)
- مدلسازی تقاضای گازوئیل در بخش حمل و نقل زمینی ایران با استفاده از شبکه عصبیGMDH
- تأثیر فضاهای خالی بالاستی روی پاسخهای دینامیکی تراورسهای بتنی
- ارزیابی رفتار مسافران در انتخاب شرکتهای هواپیمایی در پروازهای داخلی
- بررسی آزمایشگاهی تأثیر تراورس اصطکاکی در افزایش مقاومت جانبی خط آهن
دوره ۱۰- شماره ۳؛ پاییز ۱۳۹۲:
- تحلیل اجزای محدود مکانیک شکست و مکانیک تماس چرخ و ریل
- تخمین اندازه بهینه هواپیما و صرفه های مقیاس در مسیرهای داخلی شرکت هواپیمایی ایران ایر
- بررسی اثرضرایب سختی و میرایی سیستم تعلیق برسرعت بحرانی واگن قطاردرمسیرهای مستقیم و قوس دار
- تعیین تعداد بهینه مراکز کنترل کامیونها در مبادی ورودی ترمینال کالاهای فله خشک بندر امام خمینی با استفاده از تئوری صف
- مدلسازی و حل مسئله مسیریابی وسیله نقلیه وابسته به زمان با پنجره های زمانی نیمه نرم در گراف های چندگانه
- پیش بینی مدول دینامیکی بتن آسفالتی گرم بااستفاده ازشبکه های عصبی
- تحلیل مکانی و زمانی بلایای جوی مؤثر بر حمل و نقل جادهای کشور
دوره ۱۰، شماره ۲- تابستان ۱۳۹۲:
- بهینه سازی مکان نقاط شمارش ترافیک جهت بهنگام سازی ماتریس مبدأ- مقصد سفر بر اساس مدل برنامه ریزی چند هدفه
- بررسی جایگاه بخش حمل و نقل در رشد اقتصادی با استفاده از رویکرد ماتریس حسابداری اجتماعی
- مقایسه نتایج آزمایشFWD و LWD و شبیه سازی آن با نرم افزار اجزای محدود ABAQUS
- طراحی و شبیه سازی الگوریتم کنترل تردد قطارها در دو شبکه ریلی متفاوت به صورت ایمن
- تأثیر کانیساخت مصالح رسی در بازده طرح تثبیت بستر روسازی
- تأثیر تقاضای متغیر بر مسیریابی اتوبوس تندرو
- بررسی تاثیرپارامترهای هندسی لایه بالاست درمقاومت جانبی تراورس بتنی اصطکاکی
- ارایه مدل تخمین عدد روانی آسفالت با استفاده از منحنی تنش برشی و شیب تراکم ژیراتوری
دوره ۱۰، شماره ۱- بهار ۱۳۹۲:
- تأثیر پارامترهای روسازی خط ریلی در وقوع پدیده واژگونی واگن
- توسعه مدل عددی دو بعدی در پلان به منظور بررسی شکل دیوار هدایت آب پلها
- ارایه و توسعه مدل ریاضی در طراحی سیستم پشتیبان تصمیم گیری جهت بهینه سازی تخصیص گیت به پروازها در فرودگاه (مطالعه موردی: مهرآباد)
- یک روش ترکیبی اصلاحی فراابتکاری برای حل مسئله مسیریابی وسیله نقلیه ظرفیت دار
- قیمتگذاری بهینه بنزین و نفت گاز با لحاظ هزینههای خارجی دربخش حمل و نقل ایران
- طراحی محیط گرافیکی ومدل ترافیکی شبیه سازهای گروه واقعیت مجازی نصیر
- بررسی پارامترهای مؤثر بر رفتار تنشی تونلهای کم عمق دوبعدی با استفاده از روش اجزای مرزی
- ارایه مدل پیشبینی پتانسیل شیارشدگی آسفالت با استفاده از پارامترهای خروجی متراکمکننده ژیراتوری
دوره ۹، شماره ۴-زمستان ۱۳۹۱:
- ارزیابی مقایسهای ضرایب همسنگ سواری وسایل نقلیه سنگین در راه های دو خطه دو طرفه ایران بر اساس روش های اختلاف سرعت و سرفاصله وسایل نقلیه
- ارایه روش ابتکاری طراحی شبکه اتوبوسرانی با استفاده از نظریه گراف
- بررسی عددی پدیده اثر پیستونی درون یکی از تونلهای سیستم قطار شهری شیراز همراه با اثر فنها
- بررسی تأثیر تغییر طول حرارتی عرشه بر فشار وارد بر کوله پل های یکپارچه
- قیمتگذاری معابر مربوط به حوزه محدودیت ترافیک با استفاده از الگوریتم ژنتیک
- محاسبه ظرفیت استفاده شده در راه آهن ایران بر اساس روشUIC 406(مطالعه موردی: مسیر تهران - مشهد)
- بررسی ضریب رفتار پیشنهادی آیین نامه ها در طراحی پلهای بتنی با تکیه گاه انبساط حرارتی نئوپرن
دوره ۹، شماره ۳- پاییز ۱۳۹۱:
- هماهنگ سازی بهینه کنترل رمپ و سرعت مجاز متغیر جهت کنترل بزرگراهی با استفاده از الگوریتم ژنتیک
- بررسی تأثیر دانهبندی و ایجاد بافت درشت به روش شیارزدن بر مقاومت لغزندگی روسازیهای بتنی راه
- بررسی و شناسایی پتانسیل خطرانواع رانندگان براساس رفتارهای ترافیکی تصادفات و جرائم
- تعیین توالی اعزام وبرنامه توقف قطارها درمسیرهای دوخطه راه آهن به کمک الگوریتم فرا ابتکاری جستجوی تصادفی تطابقی حریصانه
- بهینه یابی شبکه توزیع بنزین در ایران
- تحلیل کارایی ورتبه بندی سیستم فرودگاه های کشوربااستفاده از رویکرد ارزیابی کارایی متقاطع
- تحلیل توزیع سرفاصله زمانی وسایل نقلیه در شرایط روز و شب تحت جریان سنگین ترافیک
دوره ۹، شماره ۲-تابستان ۱۳۹۱:
- تعیین امتداد برای حمل و نقل سریع به روش حداکثر پوشش
- الگوریتم دومرحلهای برای مسئله تاکسی تلفنی در حالت پویا
- ارزیابی سه بعدی رفتارخطوط ریلی به روش عددی درتحریک زلزله
- قیمتگذاری پویای پروازهای موازی با درنظرگرفتن رفتار انتخابی مشتری
- ارزیابی پتانسیل شیارافتادگی آسفالت متخلخل تقویت شده با ژئوتکستایل
- کاربرد اولویت بندی فرایند تحلیل شبکه ایدربرنامه ریزی آرمانی برای تخصیص منابع درحمل و نقل
- یک روش جمعیت مورچگان ترکیبی برای مسئله مسیریابی وسایل نقلیه با ناوگان ناهمگن ثابت
دوره ۹، شماره ۱- بهار ۱۳۹۱:
- پیش بینی تقاضای سفر ریلی در مسیر تهران - مشهد
- بررسی تأثیر مشخصات خاکریز راه آهن سریع السیر بر ارتعاشات در محیط اطراف
- مدلسازی پویای ترافیک کلانشهرها به منظور ارایه سیاستهای بهبود حمل ونقل نمونه موردی کلانشهرتهران
- محاسبه بارهای اینرسی هواپیما با استفاده از شبیهسازی
- بررسی تطبیقی و تحلیلی مبنای مسئولیت متصدی حمل و نقل حقوق داخلی با مسئولیت متصدی حمل و نقل ریلی بر اساس کنوانسیون کوتیف
- الگوریتم موثررقابتی فراگیربرای حل مسئله مسیریابی وسیله نقلیه باز
- مقایسه انواع کارکردهای توجه رانندگان با حادثه و بدون حادثه و ارتباط آن با سن
نظرات