تداوم کاهش قیمت مسکن در برخی شهرها

تداوم کاهش قیمت مسکن در برخی شهرها

http://www.bananews.ir/رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با بیان اینکه تغییرات در بازارهای سرمایه‌ای در قیمت مسکن بی تاثیر نیست، گفت: در حال حاضر مسکن به قیمت واقعی خود رسیده است و در خیلی مناطق کشور کاهش هم داشتیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحسام عقبایی در گفتگو با مهر با بیان اینکه شاخص‌های اقتصادی مانند قیمت طلا، نفت، ارز در قیمت مسکن بی تاثیر نیستند، گفت: به طور حتم هرکدام از این عوامل می تواند در قیمت بازار مسکن اثر گذار باشد اما بستگی به شرایط اقتصادی کشور هم دارد.

وی با بیان اینکه ۶۰ تا ۸۰ درصد از قیمت مسکن ناشی از قیمت زمین است، اظهار داشت: در حال حاضر مسکن به قیمت واقعی خود رسیده است و در خیلی مناطق کشور که توازن بین عرضه و تقاضا وجود دارد حتی کاهش قیمت ها را هم داشتیم.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران افزود: متولی و نهاد خاصی در حوزه قیمت گذاری مسکن وجود ندارد اما شاخص های زیادی از تولید تا فروش می‌تواند در تعیین قیمت مسکن نقش داشته باشد.

عقبایی با بیان اینکه قبل از تولید هم یکسری سیاست گذاری‌هایی در حوزه اقتصاد، قانوگذاری در مجلس و دیگر بخش ها وجود دارد که بی تاثیر بر قیمت مسکن نیست، بیان کرد: مسکن هنوز یک کالای سرمایه ای به شمار می‌رود به همین جهت سیاست‌های بانکی، پولی، مناقشات منطقه‌ای و سیاسی و سیاست های کلان دولت، رویکردهای مجلس، وضعیت دلار، طلا و نفت در قیمت مسکن اثر گذار است و نمی توان از تاثیر این موارد گذشت.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد در کشور ما با خیلی از فرمول ‌های اقتصادی دنیا متفاوت است، بیان کرد: کاهش قیمت نفت در اقتصاد مسکن منجر به افزایش قیمت نمی شود و عوامل دیگری در تعیین قیمت مهم است.

 

مهر

    نظرات